Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Bir Doğumgünü, Üç Pasta...

Nihayet doğumgünü telaşım bitti. Günlerdir bugün için hazırlandım. Bir yandan klip hazırlığı bir yandan parti ve pasta ön hazırlıkları derken, sabahlara kadar ayakta, uykusuz, yorgun ama nasıl mutlu nasıl mutlu... Biricik oğlum'u bana veren Rabbim'e şükrediyorum. İyi ki hayatımda var, iyi ki doğmuş... O bütün yorgunluklara değer...

Son misafirimi de yolcu ettikten sonra sevgili annelerimle evimizi derledik topladık, bebişimi uyuttuk ve heyecanla sizlerle pastalarımı paylaşmaya oturdum. Oğlum için bir pasta yetmedi, hoşuma giden herşeyi yapayım istedim ama sonunda güç bela 3 pastada karar kıldım. Heyecanla ve maksimum adrenalinle çalıştım. Pastaların orjinalleri yabancı pasta ustalarından esinlenme ve kopya edilerek elde edildi. Kimisinin rengiyle kimisinin yüz ifadesiyle kimisinin de biçimiyle oynandı ve işte ortaya bu pastalar çıktı. Umarım beğenirsiniz... Bu arada yiyenler ev yapımı olduğu konusunda çok şaşırdılar, yeni bulduğum bir krema tarifi oldu, gerçekten 10 üzerinden 10 verdim. Pastalarımın hepsinde çilek aromasıyla pişirdiğim kakaolu pandispanya, İçlerinde ise çikolata kreması, vişne ve damla çikolata vardı.


MALZEMELER VE YAPILIŞLARI

Ben 3 pastalık malzeme vereceğim, siz miktarları üçe bölebilirsiniz.

Pandispanya:
25 cm, 22 cm, 20 cm kalıplar için sırasıyla her malzemeden 1 yumurta ve 1 çorba kaşığı azaltılarak ayrı ayrı hazırlanıp pişirilecek. Alttaki malzemeler 25 cmlik kalıp için.

5 yumurta-Sarıları ve beyazları ayrılmış, oda ısısında
1 su bardağı+1 çorba kaşığı toz şeker
1 su bardağı +1 çorba kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
5 çorba kaşığı kakao
1/4 çay bardağı çilek şurubu(yarım çay bardağına su ile tamamlanmış)

Yumurtaların beyazları önce tek başına köpük köpük olana dek çırpılır. Daha sonra toz şeker ve vanilya eklenir, şekerler iyice eriyinceye kadar çırpılır. İçine yumurta sarıları eklenir tekrar çırpılır. Bu aşamadan sonra çırpma teli ya da çatal ile karıştırılmaya devam edilir. Sırasıyla un-kakao-kabartma tozu birlikte elenerek ilave edilir. Çilek şurubu eklenir. Yumurtaların sönmemesine gayret edilerek çırpılır. 170 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Pandispanyalar bir gün bekletilir. Daha sonra her bir pandispanya eşit üç kata ayrılır.

Çikolatalı Krema:
3 yumurta
250 gr. toz şeker
140 gr. buğday nişastası
5 su bardağı süt
300 gr kuvertür çikolata
500 gr. dondurulmuş vişne
1 su bardağı damla çikolata

Yapılışı:
Yumurta, şeker ve nişasta 1 su bardağı süt ile topak kalmayıncaya kadar ezilir. Bir tencerede 4 su bardağı süt ısıtılır. Yumurtalı karışım azar azar ilave edilir. İyice koyulaşıncaya kadar pişirilir. Kuvertür çikolata benmari usulü eritilip kremaya ilave edilir. Ilıklaşana kadar bekletilir. İçine damla çikolata ve vişneler eklenir, karıştırılır.

Pandispanyalar içlerine streç film serilmiş derin cam kaselere, önce en büyük pandispanya, ardından krema, en küçük pandispanya ve üzerine krema, ve tekrar orta boy pandispanya kapatılıp streç film ile kaplanır. 1 gece buzdolabında bekletilir. Örnek olarak pembe-mavi pastama bakabilirsiniz. Pandispanyaların ara katlarını süt ile ıslatabilirsiniz. Kremayı ılık eklemekteki amacım kekin kremayı biraz çekmesi içindi, başarılı da oldu.

Pastalarım için üç ayrı renk şeker hamuru hazırladım. Pastalara yapıştırmak için önce kekin üzerine vişne reçeli sürdüm. (Erimemesi için krema sürmedim) Biraz kalınca açıp, pastaya giydirdim, alt kısımlarını içeri doğru kıvırdım. Daha sonra sırayla figürleri hazırlayıp bütün parçaları 4 tatlı kaşığı yumurta akı ile hazırladığım royal icing ile yapıştırdım.

Aşağıda pastalarımın yapım aşamalarına bir göz atabilirsiniz. :)







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir