Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Bir Değişik Mutfak...

Herkese yeniden merhaba... Hani bir alttaki yazımda telaşem var demiştim ya, işte onu atlattım şimdilik. Aslında bu blogu tek tip sürdürmekten -yani sadece yemek tarifleri- yanayım ama biraz da mecburi olarak sizi gezi-izlenim tarzı bir yazıyla karşılamak durumunda kaldım. Geçtiğimiz hafta, Çin'de yaşayacağım evi seçmek üzere oraya kısa bir yolculuk yaptım. Benim için inanılmaz değişik bir deneyim oldu. Önce istediğim gibi tarzda bir ev bulamadım, baktığımız evlerin bulunduğu sitelerde hiç yabancı yoktu, sokaklarda hiç çocuk yoktu. Evler bakımsız, sokaklar ıpıssızdı. Üzerine burada bırakıp gittiğim oğlumun ayrılık üzüntüsü eklenince iki gün boğazımda koca bir düğümle yaşadım, ağladım... Daha sonra yavaş yavaş şehri tanımaya çalıştım, insanların görüntüsüne alıştım. Bu arada tam da kalbime göre bir ev de bulunca daha rahatladım. Marketleri gezdim, bizdekilerle aynı olanları, hiç bulamayacaklarımı, neyi nasıl satın alacağımı araştırdım. Bol bol Çince konuşmaya çalıştım, kimilerini anladım, kimileri beni anladı kimileri ile neredeyse hiç iletişim kuramadım. Çok komik ve eğlenceli anlar da yaşadım. Şu kısacık 5 günlük gezide o kadar çok şey yaşadım ki, tamamen yerleştiğimde yaşayacaklarımla bir kitap bile yazmayı düşünebilirim artık :)

Çin ve yaşam tarzlarıyla ilgili anlatacak çok şeyim var ama sizi daha fazla sıkmak istemiyorum. O nedenle sizi ucundan kendi gördüklerimle Çin mutfağıyla tanıştırmaya karar verdim.

Çin mutfağını sadece Türkiye'de tatmış olan biri olarak anladım ki, buradakiler Çin yemeği değil. :) Bu kadar geniş "çeşit" ve tat buradakilerde yok. Ama bizdekiler mi oradakiler mi daha güzel kafam karışık. Size sadece tadını beğendiğim yemeklerden bahsetmek istiyorum zira diğerlerini hatırlamak dahi istemiyorum.
Bölgede deniz olmadığı için daha çok nehir ve göl balığı yiyorlar. Çıkan balıklar bizim ülkemizdekiler kadar lezzetli de değil ve bu nedenle mutlaka soslu ve sulu olarak tüketiyorlar. Bu sosun içinde pişmiş balık son derece lezzetli oluyor.
Çinlilerin en sevdiği yiyecekler arasında kendilerine özgü bir şekilde yapıp, çeşitli yöntemlerle (buharda-yağda-suda haşlayarak) pişirdikleri mantı var. Dışı bildiğimiz mantı hamuru ama içlerinde ise et, her türlü ot ya da pirinç oluyor. İçinde ne olduğunu bilmediğim ama yağda kızarmış bir tanesi gerçekten lezzetliydi. Ayırdedebildiğim kadarıyla içinde kereviz sapı ve taze soğan vardı.

Çin mutfağında oldukça fazla deniz ürünü var. Her türlü balık, deniz böcekleri, çeşitli türde yosunlar yeniyor. benim marketlerde gezerken gördüğüm kadarıyla en çok da yengeç seviliyor. Bir de o kadar ucuz ki... Çiğ fasulye, havuç, kalamar ve yengeç etinin harmanlanıp bir sürü baharatla pişirilmiş olduğu bu tabağı neredeyse sildim süpürdüm.
Çinlilerde yemekte salata diye bir şey yok. Onun yerine ya bir takım baharatlarla haşlanmış mantar ya da yanda gördüğünüz sulu şey geliyor. İçinde ne olduğunu hala bilmediğim sebzeler ve havuç var. Bunları unutmazsam hocama sormalıyım...

Çinliler et yemeyi çok seviyorlar ve nasıl yaptıklarını bilmediğim bir şekilde yediğim tüm et yemeklerindeki etler inanılmaz yumuşak oluyor, insanın ağzında eriyor sanki. Buradaki yemek de iri soğan parçaları ve çeşitli yarı pişmiş sebzelerle harmanlanmış bir et yemeği... Yalnız bazı et yemekleri domuz eti veya dananın olmadık yerlerinden yapılmış olabiliyor, sormak ve işi şansa bırakmamak lazım. Bu resimdeki değil ama bir başkası, bu gezinin hatırlamak istemediğim bir bölümünde yer alıyordu :(

Buraya kadar tanıttıklarım benim ilk gün yediğim yemeklerdi ve gayet memnun kalmıştım. Arada daha yerel bir restoranda yediğim ve tüm gün midemin aklımdan çıkmamasına neden olan yemekler de vardı. Hatta dönene kadar nerede o kokuyu alsam çığlık attım :) Ama yine de henüz Çin yemeklerinden tamamen soğumuş değilim. Bunda son gün bizi Çinli bir adamın götürdüğü ve listeden özenle seçtiği yemeklerin de etkisi var tabii.
Örneğin tadına bayıldığım bir tanesi.. Karidesin etrafına balık köftesi sarılmış ve en dışı da file fıstıklara bulanıp kızartılmış. Bunu evde de deneyebilirim sanırım.


Çinlilerin balığı sokmadıkları yer yok. Örneğin yandaki yemekte, içi oyulmuş ekmeklerin içinde, balıkla beraber sıcak salata yapılmış ve çok lezzetli bir sosla servis edilmişti. İçinde anlayabildiğim kadarıyla mısır, soğan, her yerde bolca kullandıkları kereviz sapı bulunuyordu. Başka ne vardı bilmem, bilmek de istemem, yedim geçti :))
Çinlilerin her türlü yenebilir şeyleri bir şekilde pişirdikleri bilinen bir gerçek. Örneğin bir yemek esnasında sofraya gelen bir ikramın daha sonradan lotus çiçeği (nilüfer) olduğunu öğrendiğimde çok şaşırdım. Tadı aynen turpa benziyordu. Mesela yandaki resimde bulunan sağ üstten 3. tepsideki işte bu çiçeğin yemeği. Resimdeki kadını yolda giderken gördüm ve resim çekmek için izin istedim. Önce izin vermedi ama benim teşekkür ederim deyip de döndüğümü görünce tekrar çağırıp izin verdi. Çinliler bu tür yemekleri sokak aralarındaki garip lokantalarda ya da bu gibi tezgahlardan alarak da yiyorlar. Bizdeki sosisli satan yerler gibi ama asla sosisli gibi lezzetli koktuğunu sanmayın :)))) Resmi çeker çekmez kaçtım oradan :)))

Genel olarak Çin mutfağı gerçekten güzel. Yalnız iş listeden ne seçeceğinizi bilmekte. Bu da zamanla öğrenilecek bir şey. O zamana kadar ya ev dışında yemek yenmeyecek ya da kazalara hazırlıklı olunacak, bilmek lazım. İşte aşağıda o kaza anlarından birinden 2 saniye önce çekilmiş bir resim :)))


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir