Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Narlı İrmik Tatlısı

İrmik Pastası

SÜSLÜ İRMİK TATLISI...
Başlığı okuyupta, sütlü irmik tatlısı yazacaktı herhalde, yanlış yazdı diye düşünmeyin :) Çünkü doğru. Bildiğimiz sütlü irmik tatlısının allanıp pullanmış hali bu tatlı. Hafta sonu kayınvalidemin misafirleri için iki çeşit tatlı yapmam gerekiyordu ve birinin sütlü olmasına karar vermiştim ama şöyle değişik sunumlu birşey yapmak istiyordum. Sevgili
Oya'nın sayfasında Nar Çiçeği'ni görünce işte dedim aradığımı buldum...
Pastanın, orjinal halinde kedi dili bisküvisi vardı, bende
sütlü irmik tatlısını daha önce kakaolu bisküvi kullanarak yapmıştım. Hatta bir ara burçak bisküvi ile cheesecake tabanı oluşturmayıda düşündüm ama her zamanki gibi fikirleri kafamda uçuşturduktan sonra bisküvisiz sade bir sütlü tatlı olmasına karar verdim.
Sade kısmını yaparken de
her zaman uyguladığım tarif yerine sevgili Nilay'ın tarifini uyguladım.
Tatlı bu haliye inanılmaz ilgi gördü, hatta annem kendi günü için sipariş listesine ekledi :) Yaz kış keyifle yenebilecek, mayhoş ve serin bir tatlı oldu.

Malzemeler

1.Sade Kat için;
  • 1 Lt. Süt
  • 7 Yemek Kaşığı İrmik
  • 8 Yemek Kaşığı Toz Şeker
  • 1 Yemek Kaşığı Buğday Nişastası
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Limon Kabuğu Rendesi

2.Vişneli Kat için;

  • 2 Su Bardağı Süt
  • 1 Su Bardağı Toz Şeker
  • 4 Yemek Kaşığı İrmik
  • 1 Su Bardağı Taze Vişne Suyu (Derin dondurucudan)
  • Bulgur Tanesi Kadar Kırmızı Toz Gıda Boyası

3.Çikolatalı Kat için;

  • 1 Su Bardağı Süt
  • 200 Gr. Sütlü Çikolata
  • 1 Tatlı Kaşığı Nişasta
  • 1 Tatlı Kaşığı Kakao

Yapılışı

  • Sade kat için, verilen malzemelerin hepsini bir tencereye koyup, çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayıp, göz göz olunca altını kapatın. Su ile ıslattığınız 24 cm.lik kelepçeli kalıba üçte birini dökün. Bolca nar serpin, kenarlara biraz daha yoğun bir şekilde serpin. Tatlının geri kalanını dökün.
  • Vişneli kat için, verilen malzemelerin hepsini bir tencereye koyup, çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayıp, göz göz olunca altını kapatın. Soğumuş olan sade irmik tatlısının üzerine dökün.
  • Çikolatalı kat için, sütü kaynatın. İçerisine çikolatayı koyup eritin, nişasta ve kakaoyu ekleyin ve karıştırırak, kısık ateşte 1-2 dk. pişirin. Vişneli katın üzerine dökün. Ilınınca üzerine nar taneleri serpin.

İrmik Pastası

NOT 1: İrmik tatlısı çok çabuk donan bir tatlı, bu nedenle hızlı hareket etmelisiniz. Narların üzerine koyacağınız sade kat çalışamayacağınız kadar donmuşsa, ocağın üzerine koyarak biraz ısıtın.

NOT 2: Vişneli kısım, pişirdiğinizde oldukça sulu bir karışım oluyor, bu aşamada paniklemeyin, o şekilde tatlının üzerine dökün ve oda sıcaklığında donmasını bekleyin. Bir süre sonra katılaşıp, üzeri kaymak tutacak, çikolatalı karışımı o zaman dökün.

NOT 3: Ben çikolata olarak, bayramda hediye gelen bir kutu çikolatayı kullandım. (Kutu 380 gr. dı ve sanırım yarısı yenmişti:) miktarı göz kararı ayarladım yani, kakao ve nişastayı da kıvam vermesi için kullandım, bu aşamada çikolata miktarını sizin göz kararınıza bırakıyorum, piştiğinde altını yeni kapattığınız hazır çikolata sosu kıvamında olacak diyebilirim.) Kullandığım çikolata fındıklı olduğu için yüzeyi pütürlü bir görünümü oldu ve bu haliyle hem tadı hemde görüntüsü çok hoştu. İsterseniz sizde bir çay bardağı kadar çekilmiş fındık ekleyin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir