Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Söke Un - Çavdar Ekmeği

Söke Un - Çavdar Ekmeği

EKMEK MAKİNASI VE SÖKE UN İLE İLGİLİ BİR YAZI...
Ekmek makinası almak için çok uzun süre düşündüm, pişirme süresinin uzunluğu, kaplayacağı alanın büyüklüğü, ekmeğim hazır satın alınanlar gibi lezzetli olacakmı endişesi ve daha bir çok düşünce kafamda uçuşup durdu. Son zamanlarda yaşadığım bir iki olay nedeniyle (her zaman ekmek aldığım fırında imalathaneden kedi miyavlaması gelmesi gibi) ekmeğimi kendim yapmak fikri de çok cazip gelmeye başlamıştı.
Önce elde yoğurarak bir iki
ekmek denemesi yaptım, çok da güzel oldu ama yoğurma işlemi ve mayalanmasını takip etmek biraz zahmetli geldi açıkçası vazgeçtim. Sonra ekmek makinalarını araştırmaya başladım, konunun uzmanı sevgili Binnur'un sayfasını ve sevgili Devletşah'ın konu ile ilgili yazılarını okudum ve ramazanın ilk günü ekmek makinama kavuştum. Marka olarak, Sinbo'yu tercih ettim, hem fiyatı hemde Binnur ve Devletşah'ında Sinbo kullanıyor olması fikrimi çok etkiledi. Kararımdan çok memnunum, benim gibi karar aşamasında olan herkese öneririm. Sadece ekmek değil, hamur yoğurma işleminide artık makina da yapıyorum.
Ekmek makinamı aldığım günden beri severek kullanıyorum ama, işte bu ama... kısmı biraz can sıkıcı idi, çünkü ekmeklerim biraz tok bir dokuya sahip, yani nasıl desem fırınlarda satılanlar gibi olmuyordu nedense.
Ama bu durum uzun sürmedi,
Yasemin şekerim bizi kahvaltıya davet edipte muhteşem çavdar ekmeği ile tanıştırana kadar. Yasemin'in ekmeğini bende eşimde bitirene kadar iltifat ede ede yedik ve hemen sırrını sordum tabi, meğer Söke Un karışımları ve onun hokus pokuslu elleri imiş bu lezzeti oluşturan.
Hemen bir paket çavdar unlu karışımdan aldım ve fotoğrafta gördüğünüz muhteşem görünümlü ve inanılmaz lezzetli ekmeği yaptım.
Kutunun içinden iki paket çıkıyor, ben birini sade, birini cevizli yaptım, her ikisi de çok ama çok güzel oldu. Yumuşacık dokulu nefis bir ekmek.
Eşim ve ben o kadar çok sevdik ki, bir sonraki markete gidişimizde
Söke Un'un tüm çeşitlerini alıp yapmayı düşünüyorum ve sizlere şiddetle öneririm.

Malzemeler
  • 320 ml. Su (1 Su Bardağı = 200 ml.)
  • 2 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • 1 Çay Kaşığı Tuz
  • 1 Çay Bardağı İri Çekilmiş Ceviz
  • 500 gr. (1 Paket) Söke Un - Çavdar Unlu Karışımı
  • 1 Paket Kuru Maya (paketin içinden çıkıyor)
Yapılışı

(Ekmek Makinası ile)
  • Makinanın yoğurma kabına sırasıyla, su, tuz, yağ ve 1 paket un karışımı dökün. Unun ortasına küçük bir havuz açarak, mayayı dökün ve üzerini kapatın.
    En az 3 saatlik bir program (Ben 3 saat süren "Normal ekmek" seçeneği ile yapıyorum) ince kabuk ve 900 Gr. ayarlarını seçin.
  • Ekmeğinizi, makinenin içinde en az 3-4 saat dinlendirmenizi, hatta en güzeli gece çalıştırmanızı ve sabah makinadan çıkartıp yemenizi öneririm.
(Elde yoğurarak)
  • Tüm malzemeleri yoğurun ve üzerini kapatarak 30 dk. mayalandırın.
  • Hafifçe yağladığınız tepsiye, hamurdan küçük toplar kopararak dizin ve yine üzerini kapatarak oda sıcaklığında hamurlar iki katı şişinceye kadar bekleyin.
  • 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dk. pişirin. (Isırma kontrolü yapmadan fırından çıkarmayın:)
  • Fırının içine, ısıya dayanıklı bir kase ile su koymayı unutmayın, böylelikle yumuşacık kabuğu olan bir ekmeğiniz olacak.

Söke Un - Çavdar Ekmeği

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir