Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Kahveli-Vanilyalı-Çikolatalı Kup...



Sıradaki tarifim enfes bir Çin kurabiyesiydi ama araya bir "es" koyayım istedim. Hiç merak etmeyin o yolda ama yolda olan başka bir şey var. Buraya eşimle beraber çalışmak üzere bir Türk aile geliyor. Bu hafta onlar misafirim oldular, buraya aynı bizim gibi 1 haftalığına hem şehri tanımak hem de ev tutmak için geldiler. Buradaki yalnızlığıma bir ortak geliyor. Özellikle geçtiğimiz hafta yaşadığım kötü tecrübeden sonra insanın nasıl başka bir insana muhtaç olduğunu bir kez daha anladım. Bir sabah hasta uyandım ve ne bana ne de oğluma bakacak kimsem yoktu. Eşim 1 haftalığına ülke dışındaydı. Arayacak kimsem olmadığı için tüm gün oğlum neredeyse aç kaldı, sadece yanında olabilmek adına yarı-baygın onun odasında yattım, o da kendi kendine oynadı, oyalandı. Çok şükür ki artık benim de "aman yetiş" diyeceğim biri olacak burada.

İşte geçtiğimiz salı gününde gelen misafirlerimin menüsü içindi bu leziz tatlı. Tarif, Türkiye İş Bankası yayınlarından "Dünyanın En Güzel Tatlıları" kitabından. Eşimin "biraz da sütlü tatlı lütfen" demesiyle araştırıldı ve en kolaylarından seçildi. Tatlıyı oluşturan temel kremayı biraz kuvertür ilavesiyle bir pastamda denemek istiyorum daha sonra.

Tarifteki malzemelerden birisi kafamı karıştırmıştı, mısır unu yazıyordu ve benim hiç de aklıma yatmamıştı. Sanırım çevirmen hatası vardı, o nedenle yerine mısır nişastası kullandım, çok da iyi etmişim. Yoksa koca malzeme doğruca çöpe gidecekti. (Kitaba sahip olanlar için bkz. sf.74)

Düzeltilmiş haliyle:
Malzemeler:
1,5 su bardağı toz şeker-285 gr.
6 yemek kaşığı mısır nişastası-90 gr.(ben 70 gr. kullandım, kıvamı gayet güzel oldu)
900 ml. süt
3 yumurta sarısı
6 çorba kaşığı tereyağı-75 gr.
1 çorba kaşığı nescafe
2 tatlı kaşığı şekerli vanilin ya da 1/2 çay kaşığı saf vanilya
2 çorba kaşığı kakao-30 gr.
Arzuya bağlı: 4-5 parça bitter veya sütlü çikolata, 3-4 parça beyaz çikolata (yaklaşık 30'ar gram çikolata gibi düşünün)

Süslemek için:
Yarım paket toz şanti, yarım su bardağından biraz az sütle çırpılacak, üzeri için istediğiniz süslemeyi kullanabilirsiniz

Yapılışı:
Toz şeker ve nişastayı bir tencereye koyalım, içine yarım su bardağı kadar sütü ilave edelim ve karıştıralım. Azar azar tüm sütü eklemeye devam edelim ve pütür kalmayana dek karıştıralım. Orta ateşe oturtalım ve sütü ısınana kadar karıştıralım. Kaynamadan önce yumurta sarılarını ilave edelim ve çırpma telimiz ile hızlı hızlı karıştıralım. Krema kaynayana dek karıştırmayı bırakmayalım, kaynadıktan sonra altını kısıp 1 dakika kaynatalım. Daha sonra ocaktan alalım ve hemen tereyağını ekleyelim. Tereyağı eriyene dek arada karıştırarak kremaya iyice karışmasını sağlayalım.

Tarifin orjinalinde bu işlemler malzemelerin üçte birleriyle, her seferinde tekrar yeni bir krema pişirerek yapılıyordu ama tek seferde pişirmenin de hiçbir zararı yok ;)

Kremamızı sıcakken hiç vakit kaybetmeden ister mutfak tartısıyla ister göz kararı, eşit 3 parçaya ayıralım. Ben birbirinin aynı kaselere böldüm, eşitlemesi kolay oldu. Her bir kaseye ayrı malzememizi katalım. Birine kakao ve isterseniz sütlü veya bitter çikolata parçaları, birine sadece neskafe, birine de vanilya ve isterseniz beyaz çikolataları ekleyelim.



Hepsini birer çatalla güzelce karıştıralım. (Kakao ve neskafede pütür kalmaması için mikserle de çırpabilirsiniz. Çikolatalar zaten kremanın sıcağından eriyecek)



Servis kaplarımızın en altına önce neskafeli karışımdan eşit olarak koyalım. Benim kullandığım bardaklarla 5 adet elde ettim ama biraz daha ince katmanlarla 6 da olurmuş. Tüm bardaklara neskafeli karışımı paylaştırıp bitirdikten sonra vanilyalı katmanları yapalım. Son olarak çikolatalı kremalarımızı paylaştırarak katları bitirelim.



Önceden hazırlayıp dolapta soğumaya bıraktığımız krem şantiyi yıldız uçlu bir sıkma torbasına koyalım ve üzerine krema sıkalım. Üzerini süslemek için toz antep fıstığı, file badem, fındık vs. kullanabilirsiniz.



Tatlınızı 2 gün önceden hazırlayabilirsiniz, hiçbir sulanma vs. olmuyor.

Afiyet Olsun!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir

NetCad Full Türkçe İndir 5.2.1035

Wolfteam Kutu Açma Botu