Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Sosyete Mantısı

Sosyete Mantısı

ASLINDA KIYMALI GÜL BÖREĞİ :)
İtiraf ediyorum, sosyetenin bu fikrini çok tuttum. Her ne kadar ben sosyete olmasamda, bir tarifin orjinali yerine uyduruk olanı her zaman ilgimi çekmiştir :) Mutfakla haşır neşir olmaya bayılıyor olsamda, henüz bir yaprak sarma, mantı yada su böreği yapmadım ne yazıkki :(
Bunun yanında defalarca, yalancı su böreği, yalancı tavuk göğsü, yaprak sarma yerinede bolca zeytinyağlı biber dolması yapmışlığım mevcuttur :)
Mantı en sevdiğim yemeklerden biri, ama yapmaya yürek ister :)
Bu durumda, yalancısı daha doğrusu sosyetesi hemen imdada yetişir.
Tarifini, adaş şekerim'den aldım ama kendim bir kaç minik değişiklik yaptım. Müge'ciğimin eşinin çok sevdiğini bildiğim için bize geldiklerinde yaptım ve kendilerindende olumlu not aldım:) Börek üzerine yoğurtlu sarımsak koymadanda çok güzel oluyor ama yoğurt ve yağ eklendiğinde başlı başına bir şölene dönüşüyor diyebilirim, tek başına misafir ağırlama kapasitesine sahip :)

Malzemeler (12 adet börek için)

İç Harcı için;
  • 300 Gr. Orta Yağlı Kıyma
  • 1 Orta Boy Soğan
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Yemek Kaşığı Biber Salçası
  • 8-10 Dal Maydanoz
  • Tuz - Karabiber

* 3 Adet Yufka

Yapılışı

  • Soğanı yemeklik (minicik kare şeklinde) doğrayın, orta ateşte yağ ile birlikte hafifçe sararana kadar kavurun. Kıymayı, salçayı, tuz ve karabiberi ekleyin ve arada arıştırarak 3-4 dk. kavurun. Altını kapatın ve doğradığınız maydanozları ekleyin. Soğumaya bırakın.
  • Bir kaseye 2 yemek kaşığı sıvı yağ ve 1 - 1,5 çay bardağı kadar su ile yağlı su hazırlayın.
  • Bir yufkayı dörde bölün. Yufkayı yağlı su serperek ıslatın, bir buçuk yemek kaşığı kadar harcı minik minik noktalar halinde serpin.
  • Yufkanın geniş tarafından başlayarak, uçlarını içe kıvırmadan, sigara böreği sarar gibi sarın. İçe doğru rulo yaparak, gül şekli verin. Bir ucunuda altına gizleyerek, pişerken açılmamalarını sağlayın.
  • Üzerlerine sadece yağlı su sürün ve 170 derecede ön ısıtma yapılmış fırında, 25-30 dk. üzerleri hafifçe kızarana kadar pişirin.
  • Fırından çıkar çıkmaz, üzerine yoğurtlu sarımsak ve kırmızı biberli kızgın tereyağ (ben zeytinyağ yaptım) gezdirin ve bekletmeden servis yapın.

Sosyete Mantısı

& Böreği pişirmeden önce, en az 3-4 saat, hatta bir gece, üzeri kapalı olacak şekilde, buzdolabında bekletin. Çok daha lezzetli oluyor.

& Böreği fırında yada yağda kızartarak hazırlayabilirsiniz. Bir tavaya bir parmak kadar sıvı yağ koyup, orta ateşte altı üstü kızarıncaya kadar pişirin. Adaş şekerim, bazen fırında yaptığında, fırından çıkar çıkmaz üzerine et suyu gezdirdiğini ve bu şekilde de çok lezzetli olduğunu söyledi.

& Böreğin iç harcı, tek başına bile çok lezzetli geldi bana. Bu harcı; karnıyarık yaparken yada makarna için bolonez sos olarak kullanabilirsiniz. Kıymalı yumurta olarakda harika olur, benden söylemesi :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir