Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Şam İşi Tatlısı

Şam İşi Tatlısı

YAĞSIZ, YUMURTASIZ ŞAHANE BİR REVANİ...
Yaz geldi, bir çok blog gibi Hünerli Bayanlar'a da bir rehavet çöktü. Aslında rehavetde değil, çünkü her evde olduğu gibi bizim evimizde yemekler pişiyor ve misafirler ağırlanıyor. Diğer komşuları bilemem ama benim blogumdaki durgunluğun en önemli nedeni eşimin ve misafirlerin daha önce yaptığım tarifleri talep etmesi:) Bu aralar sık sık büyüklü küçüklü gruplar halinde misafir ağırladım ama hem daha önce yaptığım çeşitleri yaptığım hemde kurduğum sofralar bile daha önce yayınlananlar ile aynı olduğu için bloga bir malzeme çıkmadı :)
Birde yazın gelmesi ve giysilerin değişmesi ile bütün kış ağırlanan misafirlerin ve bloga yeni tarif koymak adına yapılan çalışmaların meyvesi pantalonlardan, tişörtlerden taşmaya başladı :)
Bu nedenlede bizim evde gündüz; peynir, domates ve taze nane ile hazırlanan sandviç, akşam üstü ise zeytinyağlı yemekler ve karpuz - peynir ikilisi ile öğün geçirme dönemi başlamış bulunuyor :)
Şimdi bu kadar konuşmanın üzerine, böyle bir tatlı tarifi olurmu?
- Evet, olur :)
Bu tatlı benim uzun zamandır arşivimde olmasını istediğim bir tatlı. Annemin şahane yaptığı, babacığımın favori tatlısı. Bende evlendiğimden beri sık sık yaparım. Hani bazı misafirleriniz vardır, onlara pasta, tatlı tarzı değilde şöyle kallavi bir Türk tatlısı ikram etmek isterseniz, işte o zaman bu tatlıyı yapın ve beni anın:)
Tatlının en sevdiğim yanı; yağsız ve yumurtasız olması yani çok hafif, masumiyetini bozan tek şey şeker :) ama o kadarda olsun değilmi adı üzerinde tatlı.
Bu sıcak yaz günlerinde, hem pratik bir şekilde hazırlayacağınız hemde çok iltifat alacağınız bir tatlı hazırlamak isterseniz, kesinlikle öneririm.

Malzemeler

Keki için;
  • 1 Su Bardağı (200 gr.) Toz Şeker
  • 1,5 Su Bardağı İrmik
  • 1 Su Bardağı (200 ml.lik su bardağı ile) Yoğurt
  • ½ Su Bardağı Un
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya

Şerbeti için;

  • 3 Su Bardağı (600 gr.) Şeker
  • 2,5 Su Bardağı (500 ml.) Su
  • 1 Tatlı Kaşığı Limon Suyu

Yapılışı

  • Tüm kek malzemelerini derin bir kapta karıştırın, yoğun kıvamlı bir kek hamuru elde edin. Dikdörgen bir mini fırın tepsisini veya yuvarlak bir fırın kabını (ben 26 cm.lik cam tart kalıbı kullanıyorum) sıvıyağ ile yağlayın ve bir tatlı kaşığı kadar toz şekeri serpiştirin. Kek harcını kaba dökün ve kaşıkla eşit şekilde yayılmasını sağlayın. Üzerine kabukları soyulmuş bademleri hafifçe bastırarak yerleştirin. 180 derecede ısıtılmış olan fırında 40-45 dk. üzeri iyice turuncu olana ve batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • Keki fırına verdikten 15-20 dk. sonra, şerbeti hazırlamaya başlayın. Bir tencerede, suyu ve şekeri, şeker eriyinceye kadar sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca, limon suyunu ekleyin ve 1-2 dk. kaynatıp altını kapatın.
  • Kek fırından çıkar çıkmaz, üzerine sıcak şerbeti kepçe ile yavaş yavaş yedirin. Üzerini kapatarak, 3-4 saat yada bir gün bekletin ve sonra servis yapın.

Şam İşi Tatlısı

Tatlıyı, eğer misafirliğe giderken hediye olarak götüreceksem ve eğer vaktimde varsa bu sunum ile götürmeyi seviyorum. Bunun için, bir su bardağını tatlının üzerine koyarak, hafifçe bastırıyorum ve yuvarlak izi çıkıyor, bu izi kullanarak bıçakla kesip, spatula ile çıkarıyorum. Bu aşamada bardağı sonuna kadar bastırıp, kurabiye kalıbı gibi şekil vereceğinizi sanıyorsanız yanıldınız :) Çünkü ben ilk denemelerimde böyle yaptım ve tatlı bardağın içinde kaldı :( yada bıçakla kareler kesip çıkartabilirsiniz, hem daha kolay hemde şık duruyor.

Tatlının tepside kalan parçalarının üzerine 1 tatlı kaşığı kakao ve 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi ekleyin ve karıştırın. Bu harcı ister kaşıkla, ister elinizle şekil vererek tatlıların üzerine koyun. Servis yapacağınız zaman, üzerlerine bir parça kaymak ve ceviz veya meyve şekerlemesi koyabilirsiniz.

Benzer Tarifler;

& Filiz Yenge'nin tarifi ile Revani

& Gülsüm Teyze'nin tarifi ile Revani

EK NOT : Bu tatlıyı geçtiğimiz hafta sonu, misafirlerime yine yapacaktım, elim her zamanki gibi 26 cm.lik turta kalıbına gitti. Annem "Ne yapıyorsun sen ?" dedi ! "O kalıpla yaparsan ince bir revani olur, yanlış!" "E dedim ben hep böyle yapıyorum hatta blogda da böyle yayınladım:)
Anneme göre tarifin doğrusu; tatlının harcı hazırlandıktan sonra, yine yağlayıp, toz şeker serptiğimiz, bir mini fırın tepsisine yada en az 20x30 cm. ölçülerinde bir borcama dökülecek. Yani incecik olacak. Üzeri de iyice turuncu olacak öyle portakal rengi falan değil neredeyse kırmızı olacak. Tatlı fırından çıkar çıkmaz, altını yeni kapattığımız sıcak şerbeti üzerine bir kepçe ile yedirilecek ve 3-4 saat yada 1 gece bekleyecek.

Ben eşimin isteği üzerine bu tatlıyı bundan sonrada her zaman 26 cm.lik kalıpta ince revani şeklinde yapacağım :) ama eğer sizde sevgili gönül dostum Hülya gibi, sokakta satılan şam işi tatlısı kıvamında bir tatlı tarifi arıyorsanız, birde annemin yöntemi ile deneyin derim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir