Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Kurutulmuş Domatesli ve Zeytinli Muffin

domatesli muffin - softbowl

PİZZA MUFFİNLER...
Aslında niyetim, hafta sonu Berceste tesislerinden aldığım kurutulmuş domatesler ile ekmek yapmaktı. Her zaman olduğu gibi, yine hem blog blog dolaştım, hem de dostların kafasını şişirdim. Şöyle mi yapsam ? Böyle mi yapsam ? diye :) Sonunda, biraz ondan, biraz bundan toparlama bir tarif uydurdum :)
Tarif güzel olmasına oldu da, ekmek olmadı :) Yani ekmek desen değil, kek desen değil, bende işin içinden çıkamayınca, "Tuzlu Hamur İşleri kategorisine koyarım, olur biter" dedim :)
Muffinlerin dokusunu en güzel; "sünger gibi" kelimesi ifade eder sanırım, içi gözenekli ve pufidik sünger gibi ekmekçikler oldular.
İstediğim ekmek dokusunun olmamasını, domatesleri uzun sürede suda bekletmiş olmama ve bu nedenle çok yumuşamış olmasına bağlıyorum. Domatesler hamura ekleyince, zeytinler gibi parça parça kalmak yerine, domates salçası eklenmiş gibi, hamurun içinde eriyip gittiler.
Sonuç olarak, planladığım domatesli, zeytinli ekmek olmadı ama çay saatlerinde yada kahvaltılarda pizza lezzetinde minik muffinler olarak çok güzel bir çeşit olabilirler.
Bu nedenle ben tarifi aynen bu muffinlerde uyguladığım şekli ile yazıyorum.

Malzemeler

  • 1 Su Bardağı (200 ml.) Süt
  • 3/4 su Bardağı (130ml.) Su
  • 2 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • 2 Çay Kaşığı Şeker
  • 2 Çay Kaşığı Tuz
  • 1 Tatlı Kaşığı Kekik
  • 3,5 Su Bardağı (800 Gr.) Un
  • 1 Su Bardağı (doğranmış) Siyah Zeytin
  • 15-16 Adet Kurutulmuş Domates
  • 1 Paket Dr.Oetker (instant) Kuru Maya

Yapılışı

  • Domatesleri yıkayın ve 5-6 saat (iyice yumuşayıncaya kadar) suda bekletin. Suyunu süzüp, bir peçete yardımı ile suyunu iyice çekmesini sağlayın. Kabuklarını soyun ve minik minik doğrayın.
  • Zeytinlerin de çekirdeklerini çıkarıp, minik minik doğrayın.
  • Ben hamuru ekmek makinesine yoğurtup, mayalandırdım. Bunun için, ekmek makinesinin kabına, önce sıvıları (süt, su, zeytinyağ), sonra şekeri ve tuzu, üzerine de un, maya ve domates ile zeytini koydum. Hamur 20 dk. yoğruldu, sonra 1 saat 10 dk. mayalandı.
  • Ekmek makineniz yok ise; ılık süt ile ılık suya, şeker ve mayayı ekleyin, üzerini örterek 10 dk. kabarması için bekleyin. Üzerine yağı ve elenmiş unu azar azar ekleyip, yoğurun. Mümkün olduğunca yumuşak hatta ele yapışan bir hamur olmalı.
  • Hamura zeytinleri ve domatesleri ekleyin, hepsi birbirine karışıncaya kadar çok az yoğurun. Üzerini örterek ılık bir ortamda mayalanmaya bırakın. Yaklaşık 1 saat sonra, hamur en az iki katına çıktığında mayalanma tamamlanmış demektir.
  • Hamur ele yapışan bir kıvamda olabilir ama un eklemeyin, ellerinizi sıvı yağ ile yağlayarak, hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparın ve muffin kalıplarının içine yerleştirin.
  • Ilık bir ortamda 10-15 dk. daha bekletin ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40-45 dk. pişirin.

domateslimuffin- softbowl

Bir dahaki yapışımda, domatesleri suda bekletmeyeceğim, sadece bir kez yıkayıp, kurulayıp doğrayacağım. Un olarak da Söke Un ekmek karışımlarından kullanacağım, sanırım hayalimdeki ekmeğe ulaşacağım o zaman :) ve tabiki sizlerle de paylaşacağım. Ama özellikle belirtmek isterimki, sırf aklımdaki ekmek olmadılar diye, laf ettiğim bu muffinler hakkında sizleride yanıltmak istemem, gerçekten çok farklı ve lezzetli oldular, denemeniz, öneririm...

Domatesli muffin - Softbowl

Sonunda bende silikon kaplar ile tanıştım. Bu güne kadar, mağazalarda çeşitli modellerini görüyor ama elime alıp alıp bırakıyordum. "Acaba sağlıklı mı?, Gerçekten yapışmıyor mu?" diye düşünüp duruyordum.

Sarı şekerim, sayesinde bütün bu soru işaretleri silindi aklımdan, hem Ayşem, hemde firma yetkilisi Atilla Bey, bana Softbowl ürünleri hakkında uzun uzun bilgi verdiler ve hatta birbirinden güzel Softbowl cicileri hediye ettiler :)

Benim için en önemli iki noktadan biri; ürünün plastik olmaması, camın hammaddesi olan kumdan yapılması, yani çok sağlıklı. Diğeri ise; yağlanmadığı halde gerçekten yapışmaması ! Beni tanıyanlar bilirler, çok takıntılıyımdır bazı konularda :) Muffinleri yaparken yine ne olur ne olmaz diye kalıpların yarısını yağladım :) ama fırından çıkıp biraz ılınınca, kalıbı ters çevirdim ve hepside pıtır pıtır döküldüler :) Havuçlu Kek yaparkende bir kısmını ayırıp, minik kalıpta yağlamadan pişirdim, yine loop diye çıktı kalıptan :) Yani aklımdaki iki önemli soru işaretide ortadan kalkmış oldu. Ürünlerin, fırında, mikrodalgada fırında, buzlukta da kullanılır olması, bulaşık makinesinde yıkanıyor olmasıda bir diğer güzelliği.

Sonuç olarak ben çok memnun kaldım bu kalıplardan, önümüzdeki günlerde yeni denemeler yapıp sizlerle paylaşmak niyetindeyim, ilk hedefim ise Vişneli Mekik... Hayırlısı bakalım :)

Benzer Tarifler;

& Kurutulmuş Domatesli ve Zeytinli Ekmek (Söke Un karışımı ile)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir