Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Kuru Meyveli Biscotti

Biscotti

ESKİ GÜNLERİ ANMA ÇALIŞMALARI... BÖLÜM 1 :)
Herkesin, kendisini çocukluğuna yada gençliğine döndüren bazı lezzetleri vardır, öyle değilmi ?
Bazen bir sokak simidi, yada biskin yağ ile yapıldığına emin olduğumuz halde, "tereyağlı açmalar yaprak yapraakk" diye bağıran satıcıdan aldığımız ve tadına doyamadığımız açma ve poğaçalar :)
Örnekleri çoğaltmak mümkün elbette, hatta bu yazıyı okuyan sizler de eminim düşünmeye başladınız bazı lezzetleri :)
Benim böyle lezzetlerim birden çok, gelecekte yemek blogu olacak birinin boğazına düşkün olması çok normalmiş ama o zamanlar bunu bilmiyordum tabi :)
Mesela, çocukluğumda bakkalda açık olarak satılan sade gofret.
Lisedeyken kızlarla okul çıkışı her akşam üstü birimizde toplanıp yaptığımız, hamur kızartması, kısır, fırında peynirli ekmek.
Bugün birbirinden kaliteli malzemeler ve her gün yenisini öğrendiğim bilgiler ile yaptığım kısır bana kesinlikle o günlerde içine kocaman kocaman soğanları doğrayıp, beş dakikada yaptığımız kısırın tadını vermiyor :)

Biscotti

Kendimi bildim bileli ne zaman ve ne almak için bir pastaneye girersem gireyim, mutlaka paskalya çöreği ve Selanik gevreği de almak isterim.
Zaten pastanecilerde bu anlamda işi bilir ve müşterinin tam gözünün önüne koyarlar bu lezzetleri :)
Bu iki lezzet de benim hayatımın bu kadar içinde olmasına rağmen, hiç denemeye cesaret edememiştim bu güne kadar. Çok zor ve evde yapılamaz gibi gelirdi bana.
Ama kuru meyveli olanını başardım gibi, şimdi sırada Selanik Gevreği diye satılan anasonlu olanda. Onu ve paskalya çöreğinide başardım mı tamam :)
Belki dışarda satılanın manevi tadını vermeyecek ama en azından "bende yapabiliyorum" diyeceğim.

Biscotti

KURU MEYVELİ BISCOTTI
Biscotti zaten böyle bir şeymidir yoksa ben ilk denememde tam olarak beceremedim mi? bilemiyorum...
Yani pastanelerdeki gibi, ince bir kek dilimi görünümü olmadı benimkilerde. İstediğim gibi kabarmadı ve çok ince kesmeyi de başaramadım.
Diğer bloglarda gördüğüm biscottilere çok benzedi ama benim hayalimdeki görüntü olmadı :)
Her tarifte olduğu gibi bunda da denemeye devam :)
Ama çayın yanında atıştırmalık olarak, mis gibi limon kokulu, gevrek ve lezzetli kurabiyecikler oldular.
Bir sonraki denemem de kakaolu olacak, hadi hayırlısı :)

Malzemeler
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1/2 (yarım) Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 3 Adet Yumurta
  • 4 - 4,5 Su Bardağı Un
  • 1 Çay Bardağı Fındık
  • 1 Su Bardağı Karışık Kuru Meyve
  • 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya

Yapılışı

  • Yumurta, şeker, yağ ve vanilya'yı derin bir kase içinde 6-7 dk. şeker eriyene kadar mikserle çırpın. (en az 5 dk. çırpmalısınız)
  • Başka bir kaba, 3 su bardağı un ve kabartma tozunu eleyin.
  • Yumurtalı karışıma ekleyin ve yoğurmaya başlayın.
  • Kalan unu kaşıkla azar azar ekleyerek, yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Hamur istediğiniz kıvama geldiğinde un eklemeyi bırakın.
  • Hamura kuru meyveleri, limon kabuğu rendesini ve irice doğradığınız fındıkları ekleyin.
  • Hamuru dört eşit parçaya ayırın. Her birini yaklaşık 2 cm. yuksekliğinde dikdörgen haline getirin ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 18-20 dk. pişirin.
  • Pişen hamurları fırından alın (fırını kapatmayın, çalışmaya devam etsin) bir kaç dk. ılınmasını bekleyin. Keskin bir bıçak ile mümkün olduğunca ince şekilde dilimleyin.
  • Kestiğiniz dilimleri tepsiye dizerek, tekrar fırına verin ve 8-10 dk. daha pişirin.
  • Biscottileri, ızgara tel üzerine alın ve soğutun.

& Biscottiler, ağzı sıkıca kapalı cam kavanozda uzun süre tazeliğini koruyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir