Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Paskalya Çöreği

Paskalya Çöreği

ESKİ GÜNLERİ ANMA ÇALIŞMALARI... BÖLÜM 2 :)
Kuru meyveli biscotti (çakma biscotti diyorum ben ona:) yazımda, beni geçmişe götüren lezzetlerden söz etmiştim hani. Selanik gevreği ve paskalya çöreği bunların en başında yer alır demiştim.
İşte bu iki lezzetin, en güzel, daha doğrusu en damak tadıma uygun halini bulabilmek için gündüzleri internette bir bilim insanı, akşamları da evde bir laboratuvar teknisyeni gibi çalışmaktayım :)
Geçen gün gittiğimiz cafe'de kahve ile birlikte gelen biscotti'yi minik minik bir ısırışım vardıki, görmelisiniz :) "İşte dedim, yapmam gereken biscotti bu!" Hatta arkadaşlar halime acıyıp, kendi kahvelerinin yanında gelenleri de bana verdiler, evde rahat rahat çalışayım diye :)
Neyse, bu yazı paskalyanın yazısı, biscotti'den kendi yazısında bahsederim :)

Görmüş olduğunuz paskalya çöreği, benim üçüncü denemem. İlk ikisi kötümüydü? diyeceksiniz; "hayır", ama benim alıştığım, sevdiğim lezzet değildi. Üçüncü deneme ise turnayı gözünden vurdu, çünkü tarif, konunun uzmanlarından :)
Ben, aynı semtte doğup büyüyen, evlenene kadar hiç taşınma yaşamamış şanslı kişilerdenim. Yaşadığımız semt ve apartman, Ermeni komşularımızın çok olduğu bir yerdi. Bu nedenle onları çok severim. Cana yakınlıklarını, güleryüzlü oluşlarını, vefalı komşuluklarını, evlerinde özel bir şey pişirdiğinde mutlaka bizede bir tabak getirmelerini çok severim:)
Sofralarına ve yemeklerine çok özen göstermeleri, yaşamak için değil, zevkle yemek yemeleri çok hoştur bana göre.
Komşularımız, kendi bayramlarında bize paskalya çöreği ve renkli yumurtalar getirirlerdi, kardeşimle kavga ederdik o yumurtalar için :)
Ama güzel olan, sadece kendi bayramlarında değil, bizim bayramlarımız da ve kandillerde de mutlaka bizzat evimize gelerek kutlamaları idi.
Alis teyze, bu yazıyı yazarken özellikle sen geliyorsun aklıma, bir blogum olduğunu bile bilmiyorsun ama yinede öpücük gönderiyorum burdan sana :)

Paskalya Çöreği

Paskalya çöreğini; bizim oralarda "Üstün Pastanesi" harika yapar ama ben damla sakızlı lezzetleri sevmediğim için, "herşeyi harika ama keşke damla sakızlı olmasa" derdim hep. Bir gün, kendi başıma yapabileceğim de hiç aklıma gelmezdi tabi o zamanlar :)
Yazının başında da söylediğim gibi, paskalya çöreği için internette çok araştırma yaptım ve iki tarif denedim ama sevgili Devletşah'ın sayfasında Sn.Zabel Sevgiyan'ın tarifini görünce; tamam dedim, tarif budur, eminim çok güzel olacak, çünkü tarif bu işi en iyi bildiğini düşündüğüm kişiler tarafından gönderilmiş.
Yanılmadım da, nefaset ötesi, gerçek bir paskalya çöreği oldu. Ben ufak tefek değişiklikler yaptım ve yemeye doyamadım :) umarım sizde dener ve beğenirsiniz.

Malzemeler (4 adet çörek için)
  • 4 Adet Yumurta
  • 250 Gr. (1 paket) Margarin
  • 2 Su Bardağı (400 gr.) Şeker
  • 1,5 Su Bardağı (300 ml.) Süt
  • 1 Paket Kuru (instant) Maya veya 1 Paket (42 gr.) Yaş Maya
  • 1/2 (yarım) Hazır Ekmek Hamuru
  • 2 Yemek Kaşığı (tepeleme) Mahlep
  • 6-7 Su Bardağı Un

Üzeri için;

  • 1 Adet Yumurta Sarısı
  • 1 Çay kaşığı Pekmez
  • 1 Çay Kaşığı Sıvı Yağ
  • File Badem veya File Fındık

Yapılışı

  • Yumurtaları ve şekeri mikser ile 5-6 dk. şeker eriyip, karışım iyice beyazlaşıncaya kadar çırpın.
  • Ilık süt ve erimiş margarini ekleyip, biraz daha çırpın.
  • Karışıma, dört su bardağı kadar elenmiş un, mahlep, maya ve hazır ekmek hamurunu ekleyin ve yoğurmaya başlayın.
  • Hamur ele yapışmayan bir kıvam alana kadar, azar azar un eklemeye devam ederek, yoğurun. (Hamur çok sert olmamalı, ekmek hamuru kıvamında ve esnek olmalı)
  • Hamuru derin bir kaba alın ve üzerini örterek, ılık bir ortamda mayalanmaya bırakın. Yaklaşık bir saat sonra hamur iki katı büyüklüğe çıkacaktır.
  • Hamuru 12 eşit beze yapın. Her bir bezeyi, 20 cm. civarında rulo yapın ve 3 rulo ile saç örgüsü şekli verin.
  • Çörekleri yağlı kağıt serili tepsiye, (ben Softbowl silikon mat kullanıyorum :) yerleştirin ve yine üzerini, bir mutfak havlusu ile kapatarak, yarım saat kadar mayalanmaya bırakın.
  • Yarım saat sonra, üzerlerine yumurta sarısı, pekmez ve yağlı karışımı sürün, file badem yada file fındık serpin.
  • 180 derecede önceden ısıtılmış fırında, yaklaşık 35-40 dk. iyice kızarana kadar pişirin. Piştiğinden emin olmak için, kürdan testi yapabilirsiniz.
  • Fırından çıkınca, üzerlerine yine temiz bir mutfak havlusu örterek, kurumadan ılınmasını sağlayın.
Paskalya Çöreği

NOTLAR;

  1. Orjinal tarifteki şeker miktarı, ben ve ikram ettiğim kişiler tarafından az bulundu :) 2 Su bardağı tam geliyor.
  2. Paskalya çöreği mutlaka çok taze iken yenmesi gereken bir tarif. 1-2 saat sonra bile lezzeti farklılaşıyor, bu nedenle ben diğer üç çöreği, ılınır ılınmaz, buzluğa kaldırdım.
  3. Bu ölçüler ile; 4 adet çok iri çörek elde ediliyor. İsterseniz ölçüleri, yarı yarıya azaltabilirsiniz.
  4. Kuru maya yerine, yaş maya kullanacaksanız, bir yemek kaşığı şeker eklediğiniz, ılık sütün içinde mayayı eritip, o şekilde karışıma ekleyin.

& Çoğunu buzluğa kaldırdınız ama yinede paskalyanızın hepsini bitiremediniz ve bayatladı mı?
O zaman, nefis öneriler için tıklayın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir

NetCad Full Türkçe İndir 5.2.1035

Wolfteam Kutu Açma Botu