Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Kuru Meyveli Biscotti

Kuru Üzümlü Biscotti

ESKİ GÜNLERİ ANMA ÇALIŞMALARI... BÖLÜM 3:)
Evet, bir kez daha başaracağım diye tutturdum ve başardım. Pandispanyada olduğu gibi, krema da olduğu gibi, paskalya çöreğinde olduğu gibi :)
Bir önceki biscotti denemem beni mutlu etmemişti hatırlarsanız, tamam küçük kıtır kurabiyeler olmuşlardı ama biscotti değildiler. Bende, madem bu konuyu diğerlerinde olduğu gibi, inada bindirdim :) başladım araştırmaya. Bu sefer öyle dergilerden, kitaplardan değil ama... Benim için çok daha güvenilir olan blog komşularıma başvurdum. Burçin Birdane ve Cafe Fernando'ya...
Tariflerini dikkatlice okudum, Burçin şekerimin tarifinde karar kıldım ve aklımda birazcık harmanladım :) Bir kaç denemenin sonunda, bana sevinç çığlıkları attıran bu nefis minikler ortaya çıktı. Hafta sonu annemin gününde, kaç peçeteye tarifi yazdığımı hatırlamıyorum bile :)
Tarife geçmeden önce söylemem gereken bir kaç şey var; öncelikle biscotti yapacaksanız mutlaka tereyağ ile yapın. Sıvı yağ yada margarin ile kesinlikle değil. Mis gibi tereyağ kokmalı bu minikler, hatta ısırmadan önce, ağzınıza götürürken, bir iki santim kala kokusu gelmeli :) Emin olun her üç şekilde de denedim. Hatta, çay saati yiyeceklerinde tereyağdan hoşlanmayan, çok ağır bulan annem bile; "inanılmaz yakışmış" dedi. "Ben katiyyen yiyemem tereyağlı bir şey" diyorsanız, denemeyin bile diyebilirim :)
Dilimlerken mümkün olduğunca ince dilimleyin ve dilimleri fırınlarken her iki yüzünüde renkleri iyice turuncu olacak şekilde pişirin. "Uzun uzun biscottilerim olsun" derseniz, verev şekilde dilimleyin.
Kuru meyve olarak, karışık renkli kuru meyvelerden kullanmanızı öneririm, örneğin; kuru üzüm ikinci fırınlanma sırasında yanıyor. Karışık kuru meyveler hem yanmıyor hemde hafif ekşimsi tatları ile biscottilerin içinizi bayıltmasını önlüyor.

Kuru Meyveli Biscotti

BİSCOTTİ ÇIT ÇIT ETMELİ :)
Geçtiğimiz haftalarda, bir cafe de çay ile birlikte gelen biscottileri çantama koyup, evde çalışmak üzere götürdüğümü anlatmıştım :) Mis gibi tereyağ kokan ve ağızda çıt çıt eden biscottiler... Burçin'in tarifindeki mısır ununu görür görmez, tamam dedim, cafe dekine en yakın tarif bu olmalı... Hatta ben mısır ununu biraz daha arttırdım ve üzerine şekerde serptim. Şahane oldular.

Kuru Meyveli Biscotti

BİSCOTTİYE İRMİK DOKUNUŞU :)
Mısır unlu biscottiler, lezzet anlamında beni fazlasıyla memnun etmişti aslında, gayet kıtır ve çıtırdılar. Ama bir eksik vardı işte; yerken çıt çıt etmiyorlardı :)
Burçin; anladın sen onu :)
Belki inanmayacaksınız ama bunun için bir kaç gün düşündüm, önce "haşhaş tohumu nasıl olur?" dedim, tamam çıt çıt ederdi ama renkliydi haşhaş tohumu...
İri çekilmiş mısır unu kullanmak da geldi aklıma (hala da aklımda) Ve bingo ! buldum; İrmik...
Malzemelere ek olarak hamura yarım su bardağı irmik ekledim. Sonuç; fazlasıyla tatmin edici :) Yerken, ağızda çıt çıt çıt :) eden mis kokulu biscottilerim oldu.

Malzemeler

  • 125 Gr. (yarım paket) Tereyağ
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Mısır Unu
  • 1/2 Su Bardağı İrmik
  • 2 Adet Yumurta
  • 2-3 Su Bardağı Un
  • 1 Tutam tuz
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 3 Yemek Kaşığı Karışık Kuru Meyve

Yapılışı

  • Oda sıcaklığında (iyice yumuşamış) tereyağını tuz ve şeker ile birlikte mikserle, krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. (En az 3 dk. çırpın. Şeker tam olarak erimeyecek ama karışım özleşecek)
  • Yağlı karışıma yumurtaları ekleyin ve 1 dk. daha çırpın.
  • Karışımın üzerine, 2 su bardağı un, mısır unu, irmik, kabartma tozu ve vanilyayı eleyin, karıştırın.
  • Hamuru unlanmış tezgah üzerine alın ve kaşıkla azar azar un ekleyerek, oldukça yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Bu aşamada kuru meyveleride ekleyin. (Kuru meyveleri, 5 dk kadar suda bekletip, hafifçe yumuşatın peçete ile iyice suyunu çektirin)
  • Hamurun üzerini örterek buzdolabında 20 dk. dinlendirin. Bu sırada yavaş yavaş fırını ıstmaya başlayın.
  • Hamuru 2 eşit parçaya bölün ve rulo yapın. Üzerine fazla bastırmadan, yağlı kağıt serili tepsiye koyun.
  • 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dk. yada üzeri çok hafif pembeleşinceye kadar pişirin.
  • Fırından alıp ızgara üzerinde 10 dk. kadar ılınmasını bekleyin.
  • Çok keskin bir bıçak ile, mümkün olduğunca ince dilimleyin. Dilimleri ızgara tel üzerine veya fırın tepsisine dizin ve tekrar sıcak fırına koyun.
  • Biscotti dilimlerinin bir yüzü turuncu olunca, diğer yüzlerini çevirin ve tekrar fırına koyarak, diğer yüzlerinin de kızarmasını sağlayın. (Bu işlem benin fırınımda, 20-25 dk. kadar sürdü ama her fırının pişirme şekli farklı olduğu için, bu aşamada süre veremiyorum, mümkünse başında bekleyip, turuncu olunca çevirin)
  • Kıtırlaşan biscottileri, fırından alın ve ızgara üzerinde soğutun. İyice soğuyunca, kapaklı bir kavanozda bir kaç hafta, buzlukta ise aylarca taze saklayabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir