Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Kahveli Cevizli Parfe

Kahveli Cevizli Parfe

EV YAPIMI ALASKA FRİGO !
Şimdi bu benim yaptığım, ağustos böceği ile karınca hikayesine benzemiyor mu?
Sen koca yazı, ramazanı, bayramı bir sütlü tatlının değişik versiyonlarını yaparak geçir, aylardan kasım gelsin, havalar iyice soğusun, parfe yaptım diye çık ortaya ! Yok, yok olacak iş değil :)
Dondurmanın, serin tatlının mevsimi mi olurmuş, diyerek kendimi biraz rahatlatıp, önümüzdeki yazı beklemeden, tarifi yayınlamaya karar verdim :)
Kendimi hep fırçalamak olmaz, birazda öveyim şimdi :)
Aslında tarifin yayınlanmasının bu kadar gecikmesinin nedeni; defalarca denemiş olmam. Mayıs ayında annemin akraba gününde, Sermin teyze yapmıştı kahveli parfeyi. Diğer çeşitleri es geçip, iki dilim yemiş ve hemen tarifini not almıştım. Malzemeleri ve yapılışını öğrendiğimde de; "oo çok kolay, hemen yapar yayınlarım, ben bunu" dedim ama öyle olmadı.
İlk denememde, "hepsi bisküvi, farketmez" diye düşünüp, potibör kullandım, olmadı. Kakaolu potibör kullandım, olmadı. Bisküvi miktarında oynamalar yaptım, kıvamı tutmadı. Buzluğa kaldırırken zamanlama hatası yaptım, olmadı.
Sözün özü; benim gibi, "alt tarafı bir bisküvi pastası, ne olacak" demeyin :) tarifte belirttiğim markalara, ölçülere, sürelere harfiyen uyun, kışın misafirleriniz ile birlikte evde film izlerken, sinemada frigo keyfi yapmanın tadını çıkarın.

Neskafeli Parfe Malzemeleri

Malzemeler
  • 2 Paket Kakaolu Krem Şanti
  • 3 Paket Kakaolu Piknik Bisküvi
  • 1 Adet Yumurta
  • 1 Türk Kahvesi Fincanı (2,5 yemek kaşığı) Şeker
  • 2 Tatlı Kaşığı (tepeleme) Granül Kahve
  • 1 Su Bardağı (kırılmış) Ceviz
  • 2 Su Bardağı (400 ml) Süt

Yapılışı

  • Bisküvileri ve cevizleri kırın.
  • 1,5 su bardağı süt ile krem şantiyi çırparak, hazırlayın.
  • Yarım su bardağı sütün içinde de kahveyi eritin.
  • Yumurta ve şekeri, şeker eriyip karışım beyazlayıncaya kadar çırpın. (şekerin daha çabuk erimesi için, kabınızın altına sıcak su dolu başka bir kap koyup, çırpabilirsiniz)
  • Şekerli yumurtayı, sütlü kahveyi, bisküvi ve cevizleri, krem şanti ile birleştirin, iyice karıştırın.
  • Baton kek kalıbı yada çok büyük olmamak şartıyla, arzu ettiğiniz bir borcamın tabanına iki kat strech film serin. Karışımı kaba boşaltın. Üzerini de strech film ile kapatın.
  • Buzdolabında 2 yada 3 saat beklettikten sonra, buzluğa kaldırın. En az bir gece yada servis edeceğiniz zamana kadar buzlukta bekletin.

Neskafeli Parfe Malzemeleri

Bisküvileri ve cevizi rondoda çekerseniz, iyi olmuyor. Ellerinizle cevizleri iri iri, bisküvileri ise mümkün olduğunca ufak ama çok toz haline getirmeden kırın.

Neskafeli Parfe Malzemeleri

Kullandığınız kahvenin markası; nescafe-gold, krem şanti'nin markası ise mutlaka, dr.oetker olsun lütfen :) Seçim sizin ama ben diğer markalarda kesinlikle aynı tadı bulamıyorum. Hele dr.oetker'in benzerlerinde.

Kahveli Cevizli Parfe

Parfeyi hazırladıktan sonra hemen buzluğa kaldırmayın. Hemen yemeyip, daha sonra ikram etmek üzere buzluğa kurabiye, kek vs. koyarız ve çıkarıp ısıttığımızda aynı tazeliği buluruz ya.
İşte bu tarifte, o ters tepiyor :) hemen buzluğa konan bisküviler, krem şantinin içinde yumuşamıyor, taze çıtır çıtır kalıyor :) bu da istediğimiz sonuç değil.
Kakaolu pötibör bisküvi ile de lezzetli oluyor ama bence en güzel hali, kek'imsi dokusunda dolayı piknik bisküvi ile yapılanı. Öneriyi yapıyor, seçimi size bırakıyorum :)

Kahveli Cevizli Parfe

Parfeyi; buzlukta sekiz on gün saklayabilirsiniz. Servis etmeden önce oda sıcaklığında beş dakika kadar bekletip, kolaylıkla kesebilirsiniz. Çok fazla bekletmeyin, yumuşayıp, erimeye başlar.

Kahveli Cevizli Parfe

E bu kadar anlattık, buyurmazmısınız bir parça ? :) Afiyet olsun ....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir

NetCad Full Türkçe İndir 5.2.1035

Wolfteam Kutu Açma Botu