Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Deniz Börülcesi

Deniz Börülcesi

KİMSE YEMEZSE BEN YERİM :)
Deniz börülcesine bayılırım... Hafta sonu alışveriş yaparken markette görür görmez sevinç çığlıkları ile attım sepete :)
Annem; "eminmisin, sence bunu yer mi misafirler ? kalmasın sonra" dedi. Ben de; "kimse yemezse ben yerim, hiç önemli değil, hatta daha iyi olur, hepsini ben yerim" dedim :)
Deniz börülcesi; deniz kıyılarında, suyun gel-git yaptığı yerlerde, sular çekildikten sonra yetişen bir bitki. Genellikle Mayıs ayı gibi pazarlarda görülmeye başlıyor, sonbahara doğru bitiyor.
Daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz; Vikipedi size yardımcı olacaktır :)
Tadı ise; çok net, yani ya çok seversiniz benim gibi ya da ağzınıza sürmezsiniz.
Ben yaz sofralarında, balık yanında meze olarak yemeye bayılıyorum. İsterseniz tarifte verdiğim gibi zeytinyağlı, sirkeli, sarımsaklı ya da yoğurtlu, sarımsaklı yapabilirsiniz.
Her iki şekilde de mükemmel oluyor. Ben son yaptığımda çok küçük bir demet deniz börülcesi kullandığım için, ölçüleri göz kararı ayarladım ama göz kararı ölçü yazmayı sevmediğim için kendi kullandığım kadar yazdım malzemeleri.
Siz damak zevkinize göre eksiltip, arttırabilirsiniz.
Sirkeli, yağlı olanı; bir gün önce hazırlayıp, buzdolabında saklayabilirsiniz. Yoğurtlu, sarımsaklı yapacaksanız, bir gün önceden haşlayıp, servis edeceğiniz zaman sarımsaklı yoğurt ile karıştırmanız daha iyi olur.
Benim önerim ise; her iki şekilde de servisten kısa bir süre önce yapmanız, zaten kaynatırken vitamini azalıyor kanımca, bekletip daha da öldürmeyelim :)

Malzemeler
  • 1 Demet Deniz Börülcesi
  • 3/4 Çay Bardağı (1 çay bardağından 1 parmak eksik) Zeytinyağ
  • 2 Yemek Kaşığı Sirke
  • 2-3 Diş Sarımsak
  • Tuz

Yapılışı

  • Deniz börülcesini yıkayıp, kaynar suda - orta derece ateşte - yaklaşık yarım saat kaynatın. Piştiğini anlamak için, sapın dibinden tutup, nazikçe aşağıya doğru çekin, yeşil kısmı kolayca ayrılıp, kılçığı kalıyorsa pişmiş demektir.
  • Pişen deniz börülcesini süzüp, üzerine ılık su dökerek, durulayın.
  • Üstten aşağı çekerek, yeşil kısımları ayrılıp, kılçıkları kalacak şekilde ayıklayın.
  • Sarımsakları ezin, yağ, tuz ve sirke ile karıştırıp, sos haline getirin.
  • Börülceyi sos ile karıştırın ve buzdolabında bir iki saat dinlendirip, servis edin.

ÖNEMLİ NOT : Deniz börülcesinin, kendisi zaten tuzlu. Adı üzerinde, deniz içinde yetişiyor :) Ben, az da olsa ekledim ama tadına bakmadan eklememenizi "özellikle" öneririm...

ÖNERİ; Deniz börülcesi ile ilgili daha detaylı fotoğraflar ve hazırlanışını aşamaları ile görmek isterseniz Ege'ciğimin blogunda yer alan "Deniz Börülcesi" tarifini ziyaret etmenizi öneririm...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir

NetCad Full Türkçe İndir 5.2.1035

Wolfteam Kutu Açma Botu