Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Pazılı Mantarlı Börek (Milföy Hamuru ile)

Pazılı Mantarlı Börek

ÇOK AMAÇLI BÖREK HARCI :)
Bu kış, kendimi takdir edecek kadar çok pazı tükettim, hem de eşime rağmen :)
Yanlız yemenin keyfi yok deyip, çoğu sebze yemeğini pişirmiyordum, yakın zamana kadar ama artık sadece kendim için bile olsa, pişiriyorum.
Pazıyı genellikle, kavurarak ve yumurtalı, sarımsaklı yoğurtlu tüketiyorum. Geçenlerde içine mantar ekledim, süper oldu :)
"Hadi börek sarayım bu harç ile" dedim, şahane oldu :)
Bu tarifin, insanlık için küçük, benim için büyük bir anlamı daha var aslında :) Bir dergiye ya da kitaba bakmadan, internette araştırmadan ve hatta anneme canlı bağlanıp, tarifi adım adım not almadan, kendi kendime markette alışveriş yaparken uydurduğum, malzemelerini de göz kararı oluşturduğum bir tarif. Çok mutluyum çok :)
Bir önceki denemeyi; baklava yufkası ile yapmıştım, hatırlarsanız ama ben de dahil tadına bakan herkesi tatmin etmedi; "böyle güzel, zengin bir iç malzemeye yazık olmuş" denildi hatta.
Hafta sonu, hem cumartesi hem de pazar akşamı, misafir ağırladım. İki akşam da üst üste milföy hamuru ile yaptım ve gönül rahatlığı ile tarifi verebilirim artık :)
Bu iç malzeme; milföy hamuru ve normal yufka ile çok güzel oluyor.
Normal yufka ile yapacaksanız; Kol Böreği şeklinde hazırlamanızı özellikle öneririm, annem denemiş ve öneriyor daha doğrusu :)
Mantarları, her zaman olduğu gibi, yıkadım ve limonlu suda haşladım, pazar günü ikinci kez yaparken tereyağ ile kavurdum ve bana göre nefis oldu tadı.
Siz eğer; "ben mantarı yıkamam, sadece silerim yoksa sünger gibi su çeker, vitamini gider, hatta suda da haşlamam" diyorsanız, mantarı kendi usulünüzce pişirip, ekleyebilirsiniz malzemeye.
Söylediğim görüşe de katılmakla birlikte, renginin kararmaması, boyunun küçülmemesi ve lezzettinden bir şey kaybetmemesi nedeniyle, ben bu şekilde yapıyorum.

Malzemeler
  • 6 Parça Milföy Hamuru
  • 1 Demet Pazı
  • 1 Paket (400 gr.) Mantar
  • 1 Adet (orta boy) Soğan
  • 1 Adet (minik) Kırmızı Biber
  • 4 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 1 Yemek Kaşığı Tereyağ
  • Tuz, Karabiber
  • 1 Adet Limon ve 1 Lt. Su (mantarı haşlamak için)
  • 1 Adet Yumurta Sarısı ve Susam (böreklerin üzeri için)

Yapılışı

  • Mantarları; akan suyun altında üzerindeki siyahlıklar gidinceye kadar yıkayın. İnce ince dilimleyin. Bir limonun suyunu sıktığınız, bir litre su da, orta ateşte 10 dk. haşlayın. Süzün. Bir yemek kaşığı tereyağını eritin ve mantarları sürekli karıştırarak, 10 dk. kadar kavurun.
  • Pazıyı güzelce yıkayıp, süzün. Saplarını minik minik, yapraklarını iri iri doğrayın. (sapları mümkün olduğunca minik doğrayalım ki, vitamini gitmeden çabucak pişsin)
  • Soğanı ve kırmızı biberi, minik, yemeklik doğrayın.
  • Teflon tencereye, sıvı yağı koyun ve ısıtın. Soğan ve kırmızı biberi ekleyin. Orta ateşte sürekli karıştırarak, soğanlar şeffaflaşana kadar, 4-5 dk. kavurun.
  • Pazıyı ekleyin ve ara ara karıştırarak, pazıların sapları yumuşayıncaya kadar kavurun.
  • Sapları yumuşayan pazı karışımına, mantarı ekleyin ve bir iki kez karıştırıp, ocağı kapatın. Damak zevkinize göre tuz ve karabiber ekleyin. Karışımı ılınmaya bırakın.
  • Kare olan milföy hamurunu, unlanmış tezgahta, uzun dikdörtgen olacak şekilde, mümkün olduğunca ince açın.
  • Hamuru uzunlamasına ikiye kesin. Ucuna bir yemek kaşığı kadar pazılı harçtan koyun ve muska böreği şeklinde sarın.
  • Yağlı kağıt serdiğiniz - ben softbowl silikon mat kullanıyorum - tepsiye dizin ve üzerlerine yumurta sarısı sürün.
  • Önceden ısıtılmamış, 180 dereceye ayarlı fırında, üzeri ve altı turuncu oluncaya kadar yaklaşık 25-30 dk. pişirin. Mümkün olduğunca sıcak servis edin.

Pazılı Mantarlı Börek

Milföy hamuru ile börek yaparken, hamuru açıp, inceltmeniz önemli. Açmadan, olduğu gibi kullanırsanız, sert ve kalın oluyor bana göre. Açtığınız da ise pamuk gibi yumuşacık, pufidik kabarmış :) ve tel tel oluyor börek.
Börekleri hazırladıktan sonra, bir yarım saat kadar ılık ortamda bekletirseniz, çok daha iyi sonuç alıyorsunuz. Ben, bekletmek için vaktim olmadığında, ısınmamış fırına koyuyorum, fırın yavaş yavaş ısınırken, böreklerde ılık ortamda dinlenmiş oluyorlar :)
Baklava yufkası ya da normal yufka ile börek yaptığımda ise mümkünse bir gece önceden hazırlayıp, buzdolabında bekletiyorum, çok güzel oluyor.

Pazılı Mantarlı Harç

Bu ölçüler ile oldukça fazla börek çıkıyor.
  • İsterseniz tamamı ile börek sarmayıp, bir kısmını meze olarak ikram edebilirsiniz. Tecrübe ile sabit, çok iltifat topluyor :)
  • Mantar eklemez iseniz, sarımsaklı yoğurt ile de servis edebilirsiniz.
  • Çırpılmış yumurta ekleyerek, sade yumurtalı ya da yumurtalı - yoğurtlu servis edebilirsiniz.
  • Büyükçe bir tavaya alıp -ister mantarlı, ister mantarsız- üç dört yumurta kırabilir, yumurtaları dağıtmadan pişirerek, pratik bir ana yemek olarak sunabilirsiniz :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir

NetCad Full Türkçe İndir 5.2.1035

Wolfteam Kutu Açma Botu