Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Yoğurtlu ve Sirke Sarımsak Soslu Brokoli

Yoğurt Soslu Brokoli

BROKOLİ İLE İKİ FARKLI MEZE...
Brokoliyi, bugüne kadar sadece zeytinyağlı yemek olarak pişirmiştim. Yılbaşı gecesi Necla abla'nın sofrasında, sirke sarımsak soslu olarak ilk kez yedim ve bayıldım !
"En kısa zamanda yapayım ben de" dedim ama siz benim en kısa zaman kavramımı öğrendiniz artık, en az iki ay :)
Hafta sonu, taze anne Filiz yenge'de çay keyfi yaparken, söz tabiki yemeklere, tariflere geldi, herkes eteğindeki incileri dökmeye başladı :)
"Brokoliyi, bu kez sirkeli sarımsaklı yapacağım" dedim, bunun üzerine Filiz yenge; "ben patlıcan salatası gibi yapıyorum, süper oluyor, çocuklar bile bayıla bayıla yiyor" dedi.
Yapımı çok basit ama lezzetli olduğu daha anlatırken belli olan bu tarifi hemen not aldım.
İki demet brokoliyi haşlayıp, kardeş payı ikiye böldüm :)
Her iki şekline de bayıldım ama özellikle sirke sarımsak soslu olan, müthiş.
İki dilim taze ekmek ile silip süpürdüm hepsini :)
Sirke sarımsak soslu olanı, davet sofralarınız için, bir gün önceden hazırlayıp, buzdolabında saklayabilirsiniz. Dinlenince daha da güzel oluyor.
Yoğurtlu olanı yapacaksanız, aynı gün hazırlamanızı öneririm... Çok işiniz var ise, brokoliyi bir gün önceden haşlayıp, yoğurtlu sos ile, servisten kısa bir süre önce karıştırarak hazırlayın.
Göz kararı ölçü vermeyi sevmediğim için, kendi kullandığım ölçüleri yazdım, siz damak zevkinize göre değiştirebilirsiniz, mayonezi arttırıp, azaltmak gibi, sadece sirke veya sadece limon ile yapmak gibi, siz bilirsiniz :)

Yoğurt Soslu Brokoli

YOĞURT SOSLU BROKOLİ

Malzemeler
  • 1 Demet Brokoli (300 gr.)
  • 2 Yemek Kaşığı (tepeleme) Yoğurt
  • 1 Tatlı Kaşığı (tepeleme) Mayonez
  • 2-3 Diş Sarımsak
  • 2 Yemek Kaşığı (3-4 adet) İri Kırılmış Ceviz
  • 1 Yemek Kaşığı (brokoliyi haşladığınız) Su
  • Tuz

Yapılışı

  • Brokoliyi minik demetler halinde (çiçek çiçek) ayıklayın. Sapları çok uzun ise biraz kesin.
  • Bir tencereye koyun ve üzerini biraz geçecek kadar kaynar su ekleyin. Orta ateşte kaynatmaya başlayın, su kaynayınca ateşi kısın ve 20-25 dk. sapları iyice yumuşayıncaya kadar haşlayın.
  • Haşlanan brokoliyi süzün ve minik minik doğrayın.
  • Derin bir kasede, yoğurt, mayonez, ezilmiş sarımsak, ceviz, tuz ve suyu çırpma teli ile iyice karıştırın.
  • Brokoliyi ekleyin ve karıştırın.

Sirke Sarımsak Soslu Brokoli

ZEYTİNYAĞLI SİRKE SARIMSAKLI BROKOLİ...
İşte yine neredeyse, tüm malzemeleri, isminde yazan yemeklerden biri :)
Restoran menusunde olsa, yanına bir de; "haşlanmış ve limon ilaveli" yazarlar kesin, oldu bitti :)
Bu mezeyi isterseniz sadece sirke ya da sadece limon suyu ile de hazırlayabilirsiniz. Benim favorim karışık olanı.
Sarımsak konusunda elinizi bol tutun ama sakın cimrilik yapmayın :)

Malzemeler

  • 1 Demet Brokoli (300 gr.)
  • 5 Yemek Kaşığı Sızma Zeytinyağ
  • 3-4 Diş Sarımsak
  • 2 Yemek Kaşığı (taze sıkılmış) Limon Suyu
  • 1 Yemek Kaşığı Elma Sirkesi
  • Tuz

Yapılışı

  • Brokoliyi minik demetler halinde (çiçek çiçek) ayıklayın. Sapları çok uzun ise biraz kesin.
  • Bir tencereye koyun ve üzerini biraz geçecek kadar kaynar su ekleyin. Orta ateşte kaynatmaya başlayın, su kaynayınca ateşi kısın ve 20-25 dk. kadar, sapları iyice yumuşayıncaya kadar haşlayın.
  • Haşlanan brokoliyi süzün.
  • Bir kasede, zeytinyağ, ezilmiş sarımsak, limon suyu ve sirkeyi çırpma teli ile iyice karıştırın.
  • Sosu brokolilerin üzerine gezdirin ve nazikçe karıştırın.

Sirke Sarımsak Soslu Brokoli

  • Brokoliyi haşlamak yerine buharda pişirerekte hazırlayabilirsiniz, vitamini hiç kaybolmamış olur. Ben Marifetli Set'in "buhar da pişirme tenceresi" ile pişiriyorum çoğu zaman sebzeleri. Ümran'cığım haklısın, haşlanmış olanın tadı ve görüntüsü, daha bir güzel :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir

NetCad Full Türkçe İndir 5.2.1035

Wolfteam Kutu Açma Botu