Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Actifry ile Çift Biberli Soya Soslu Dürüm

Actifry ile Çift Biberli Dürüm

BİR ÖMÜR DÜRÜM YİYEREK YAŞANIR MI? :)
Evet !
Yukarıdaki fotoğraf, eşim sayesinde bizim son üç haftadır beslenme şeklimiz :)
Hikayesi; videolu profiterol çekimi yaptığımız akşamın gündüzünde; "çekim arasında arkadaşlara dürüm yaparım, yeriz" deyip, bir paket lavaş almam ile başladı.
Gecenin -hatta sabahın demeliyim- dördünde, yorgunluktan bitmiş halde, herkes bir tarafa yığılmışken ! "aa ben size dürüm yapacaktım yaa" diyen ben, sanıyorum ki; "aman canım ne gerek var bu saatte, dürüm falan, boşver otur" diyecekler :)
"Ya aslında iyi olur, yapsan." "valla bak canımızı istettin şimdi" gibi sözlere kayıtsız kalmayıp girdim mutfağa.
Yaptım, yendi...
Sonraki günlerde ise artık kaç kere yaptım, inanın hatırlamıyorum :)
Arkadaşlara maç izlemeye gideceğiz; eşim diyor ki; "Müge'de dürüm yapar, malzemeleri biz getiririz"
Başka arkadaşlarla dışarıda kahvaltı yapıyoruz, diyor ki; "hadi şimdi burdan bize geçelim, dürüm yiyelim"
Bir arkadaşımız ile telefon konuşmasına şahit oluyorum; "abi, Müge bir dürüm yapıyor, gelin bu akşam yiyelim"
Bu liste uzar gider, inanın, sizi sıkmamak için fazla uzatmıyorum :)
Misafir ağırlamayı seven biri olarak bu konuda hiç şikayetim yok, bunu zaten siz de az çok biliyorsunuz, benim derdim eşime başka bir şeyler de yedirebilmek, keşke her yaptığım yeni lezzete bu kadar heyecanla yaklaşsa, bu blogun arşivi nasıl coşar tahmin edemezsiniz...
Bir tarifi bu kadar sıklıkla yapmanın bir kötü yanı da bir süre sonra göz kararı yöntemine dönmeniz, annelerimiz gibi yani :)
Geçen gün dürümleri birlikte hazırladığımız arkadaş, tarifini isteyip, bende; "valla göz kararı" yanıtını verince, bir an önce yaklaşık ölçüler ile de olsa tarifi yayınlamak istedim, ben beğendiğim bir lezzetin tarifini sorup "göz kararı" yanıtını alınca çok bozuluyorum çünkü :)
Kişi kendisi nasılsa karşısındakini de öyle bilirmiş ya :)
Ben tarifi dört kişilik olarak veriyorum, siz kişi sayısına göre ölçüleri aynı oranda arttırırsınız, elma sirkesini çok fazla arttırmanızı önermiyorum, et artsa bile sirkeyi aynı oranda bırakabilirsiniz ama soya sosunu mutlaka arttırın.

Malzemeler (4 kişilik)
  • 4 (iri) Parça Dana Bonfile
  • 1 Yemek Kaşığı Elma Sirkesi
  • 3 Yemek Kaşığı Soya Sosu
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 2 Tutam Karabiber (mümkünse taze çekilmiş)
  • 1 Adet Kırmızı Biber
  • 2 Adet Çarliston ya da Sivri Biber
  • 4 Adet Lavaş
  • Kekik
  • Tuz

Yapılışı

  • Etleri minik kuşbaşı ya da ince uzun -jülyen- doğrayın.
  • Sirke, sıvı yağ, soya sosu ve karabiber ekleyip, iyice karıştırın.
  • Üzerini örterek buzdolabında 1 saat kadar dinlendirin.
  • Actifry'ı 3 dk. boş olarak çalıştırıp, ısınmasını sağlayın.
  • Marine olmuş etleri ekleyip, actifry'ı 8 dk. ya kurun.
  • Biberleri ince ince dilimleyin.
  • 8 dk. bitince biberleri ekleyin ve 5 dk. daha pişirin.
  • Pişme işlemi bitince, kekik ve tuz ekleyin, karıştırın.
  • Lavaşları teflon tavada ısıtın.
  • Kavrulmuş etlerden 2 yemek kaşığı kadar koyup, alt kısmını içe kıvırıp, uzunlamasına sarın.
  • Sıcak servis edin.

Actifry ile Çift Biberli Dürüm

SERVİS ÖNERİLERİ
Dürümleri, Actifry ile Çift Biberli Tavuk tarifini kullanarak tavuklu da hazırlayabilirsiniz.
Anne Köftesi tarifini kullarak, köfteli dürüm yapabilirsiniz.

Dürüm ile birlikte karışık turşu ikram etmeyi unutmayın, birde soğan piyazı.
Ben herkesin soğanla arası iyi olmadığı için, sormadan içine koymuyorum yanında servis ediyorum ama eşim hariç şu ana kadar herkes soğanlı haline de bayıldı :)

Soğan Piyazı için;
  • 1 orta boy soğanı ikiye bölüp, yarım ay şeklinde incecik doğrayın. Bolca tuz ile ovun. Yıkayıp, süzün. İnce kıyılmış maydanoz, tuz ve -varsa- sumak ekleyin, yoksa sadece maydanoz da olur. Fazla bekletmeden tüketin.

NOTLAR;

  • Kırmızı eti marine ederken ve pişirme sırasında tuz eklemeyin, et sertleşir, her zaman pişirme işlemi bittikten sonra tuz ekleyin.
  • Aynı şekilde kekik, fesleğen, nane gibi baharatları pişme sırasında eklemeyin, acılaşır, pişirme işlemi bittikten sonra ekleyin.
  • Kırmızı biberiniz yok ise sadece sivri biber ya da çarliston biber ile yapabilirsiniz.
  • Lavaş ekmeği olarak, Uno firmasının ürettiği Unx marka lavaşı kullanıyorum ve çok memnunum, incecik ve çok lezzetli. Kullanmadan önce ısıtmayı unutmayın, ısınınca daha da inceliyor çünkü :)
  • Soya sosu olarak; Kikkoman kullanıyorum, arada başka markalar da denedik ama soya sosunda en iyisi o bize göre.

Tefal Actifry kullanmıyorsanız;

  • Derin bir teflon tavayı -wok olursa iyi olur- orta ateşte iyice kızdırın.
  • Marine olmuş etleri ekleyin ve çok az karıştırın. Suyunu salıp, tekrar çekinceye kadar arada karıştırarak pişirin.
  • Suyunu çekince, biberleri ekleyin yine arada karıştırararak etler ve biberler kızarana kadar, yaklaşık 4-5 dk. pişirin.
  • Ocağı kapatınca, tuz ve kekik ekleyip, karıştırın.

ÖNEMLİ NOT : Etleri mutlaka iyice kızmış tavada pişirmeye başlayın. Böylelikle et mühürleniyor ve çok az su saldığı için lezzeti içinde kalıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir