Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Elmalı Üzümlü Çörek

elmalicorek-s

BENİ ELMA İLE BARIŞTIRAN TARİF :)
Bu tarif için bilgisayarın başına geçene kadar hiç düşünmediğim :) ama her zamanki gibi yazmaya başladıkça aklıma gelen bir benzetme yapmak istiyorum size…
Hani bazı kadınlar vardır, kalabalık bir topluluk içinde sessizce otururlar, üzerlerinde oldukça sade bir giysi vardır, abartılı bir makyajda yapmamışlardır, gereksiz konuşup, gereksiz sahte kahkahalarda atmıyorlardır dikkat çekmek adına.
Ama öyle asil bir duruşları vardır ki, yanına gidip konuşma isteği uyandırır sizde… Konuşmaya başladığınızda, ağzından dökülen kelimeler çok fazla değildir ama büyüler sizi; “ne tatlı biriymiş bu” diye düşünürsünüz ve hiç ayrılmak istemezsiniz yanından, telefonunu yada adresini isteyip; “bundan sonra hep görüşelim, olur mu?” dersiniz…
İşte bu çörek öyle bir şey :)
Özenle hazırlanmış bir masa da, süslü püslü kalp kurabiyenin, ihtişamlı kol böreğinin, rengarenk nohut salatasının yanında sessizce bekledi.
Sıra onun tadımına geldiğinde ise, hepsinin önüne geçti, beğenildi, iltifat topladı.
Akşamüstü bize geldiğinde tüm yiyeceklerin tadına bakma fırsatını bulan annem bile hala; “elmalı çörek” diyor başka bir şey demiyor :)

Beni tanıyanlar bilir, pişmiş elmalı tarifler ile hiç aram yoktur, sırf arkadaşlarım seviyor ve mutlu olurlar diye yapmaya karar verdim.
Yani ilişkimiz baştan soğuk başladı :)
İçindeki portakal kabuğu rendesi cezbetti beni önce, sonra da kuru üzüm.
Harç pişip biraz ılınınca tadına bir bakayım dedim ve tek kelime ile bayıldım !
Diyebilirim ki bu tarif beni elma ile barıştırdı….
Kıyır kıyır hamuru ve ekşi tatlı iç harcı ile muhteşem bir lezzet.
Tarif; isminin yanındaki “usta” ünvanını sonuna kadar hak eden Oktay usta’ya ait.
Programına konuk olarak katıldığımda imzalı haline sahip olduğum; “Oktay Usta ile Çay Saati” kitabından.
Ben fındık yerine ceviz kullandım, elma ile tarçına ceviz daha iyi yakışır diye düşündüm.
İç harcındaki şeker miktarı ise malzeme kısmında yer almadığı için, bir çay bardağı olarak belirledim, gayet iyi oldu.
Şekerin yanmasından korktuğum içinde çok az su ekledim ve bu değişiklikler ile tarif tam olarak oturdu diyebilirim :)
“Hamuru ikiye ayırıp, iki uzun rulo yapın, fırından çıkınca dilimlersiniz” demiş usta ama ben o şekilde beceremedim, hamurdan bezeler kopararak açtım ve o şekilde rulo yaptım, her bir ruloyu da fırından çıkınca ikiye böldüm.
Şekil konusunda özgürsünüz aslında, rulo kurabiye ya da ay çöreği şeklinde de sarabilirsiniz.
Elma olarak mutlaka, yeşil elma kullanın derim, yeşil elmanın sertliği ve ekşiliği bu tarife bambaşka bir hava veriyor bence.

Malzemeler

Hamuru için;
  • 100 Gr. Tereyağ
  • 1 Çay Bardağı Pudra Şekeri
  • 1 Adet Yumurta
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 2 Su Bardağı Un

İç harcı için;

  • 2 Adet (orta boy) Yeşil Elma
  • 1 Çay Bardağı (sarı) Kuru Üzüm
  • 1 Adet Portakal Kabuğu Rendesi
  • 4 Yemek Kaşığı (iri kırılmış) Ceviz
  • 1 Tatlı Kaşığı (silme) Tarçın
  • 1 Çay Bardağı Toz Şeker
  • 3 Yemek Kaşığı Su

Yapılışı

  • Elmaların kabuklarını soyup, çekirdeklerini temizleyin ve minik küp küp doğrayın.
  • Derin bir teflon tavaya, elmaları, kuru üzümü, tarçın, toz şeker ve suyu koyun.
  • Orta ateşte, sürekli karıştırarak, elmalar yumuşayıp, karışım karamelize bir hal alıncaya kadar, yaklaşık 5-6 dk. pişirin.
  • Ocağı kapatın ve portakal kabuğu rendesi ile cevizleri ekleyin.
  • Karışımı ılınmaya bırakın.
  • Oda ısısında iyice yumuşamış olan tereyağını, pudra şekeri ile çok az yoğurun.
  • Yumurtayı ekleyip, çok az daha yoğurun.
  • 1 Su bardağı un ile kabartma tozunu birlikte eleyin ve yağlı karışıma ekleyerek yoğurmaya başlayın.
  • Kalan unu azar azar hamur toparlanıncaya kadar ekleyin, yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yapın.
  • Zamanınız var ise hamuru, buzdolabında yarım saat kadar dinlendirin.
  • Hamurdan limon ya da portakal büyüklüğünde bir parça koparın ve unlanmış tezgahta, dikdörtgen olacak şekilde, mümkün olduğu kadar ince açın.
  • Hamurun geniş tarafına bir miktar harç koyun ve uzunlamasına rulo yapın.
  • Hafifçe yağladığınız ya da yağlı kağıt serdiğiniz (ben softbowl silikon mat kullanıyorum) tepsiye dizin.
  • Üzerine herhangi bir şey sürmeyin.
  • Önceden ısıtılmış, 180 derece fırında, üzeri ve altı hafif turuncu oluncaya kadar, yaklaşık 30-35 dk. pişirin.
  • Fırından çıkardıktan 1-2 dk. sonra, üzerine pudra şekeri serpin.
  • Ilınınca da istediğiniz büyüklükte kesin.
  • Çok fazla bekletmeden servis yapın.

elmalicorek-m

  • Pudra şekerini fırından çıkar çıkmaz serperseniz, sıcaklığı ile içine çeker. Bu nedenle 1-2 dk. sonra serpmekte fayda var.
  • İç harcı yeterince tatlı olduğu için, hamurundaki şeker miktarı bence yeterli. Ama ay çöreği tarifini deneyen bazı arkadaşlar, hamurdaki şekeri az bulmuştu mesela :) Kendi damak zevkinize göre hamurdaki şeker miktarını ayarlayabilirsiniz.
  • Çörekleri keserken, tırtıklı ve keskin bir bıçak kullanın, dağılabilir.
  • Hamurda tereyağ yerine margarinde kullanabilirsiniz ama tereyağının verdiği lezzet çok başka. Sıvı yağ kullanmanızı ise önermiyorum, kıtırlık vermiyor bana göre.
  • Oktay usta'nın son önerisi; çöreği vanilyalı dondurma ile servis etmeniz, bence de çok süper bir fikir :)

elmaliharc-y

Artan iç harcı da masaya koydum ve en az çörek kadar sevilerek yendi. Hatta Yaso, yalancı tavuk göğsü yap, üzerine de bu harcı ekle, şahane bir tatlı olur" dedi. En kısa zamanda, sade, krem şantili ve beyaz çikolatalı pastacı kreması pişirip, bu harç ile servis edeceğim... Sizlere de şimdiden söylüyorum, benim en kısa zaman uzun sürebilir, fikir olsun diye :))

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir