Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Açık Büfe Akşam Çayı Sofrası

Akşam Çayı Sofrası-1

BOL SALATALI BİR BAHAR AKŞAMI SOFRASI...
Geçtiğimiz hafta çekirdek aile ! bizde toplandı yine :) En son yine bizde ve "Akşam Yemeği Sofrası" ile bir araya gelmiştik. Hem okullar kapanıp, herkes Kilis'e kaçmadan, hem de düğün öncesi tüm akrabalar İstanbul'da toplanmış iken fırsatı kaçırmayıp, ağırlamak istedik tüm aileyi...
Hafta içi yemek sofrası hazırlamak biraz gözümü korkuttu bu kez...
Önce telefonda herkese; "yemek sonrası çaya bekliyorum sizi" dedim.
Ama telefonu kapatır kapatmazda kararımdan pişman oldum...
Bu yazıda da uzun uzun anlatmıştım yemek sonrası çay misafiri beni kelimenin tam anlamı ile kilitler, aç desen değiller, e kuru kuru çay da ikram edilmez, ne yapacağım ben şimdi diye kara kara düşünmeye başladım :(
Sonra yapmayı düşündüklerimi liste haline getirince ve bu listeyi eşim görüp; “yemekten sonra gelen insanlar tok olur, bunların hiç birini yiyemez ki, boşuna uğraşmış olursun” deyince, fikrimi değiştirdim.
Dolayısı ile organizasyonun adı da değişti… :)
Tekrar herkese telefon açtım ve “sizi çaya bekliyorum evet… Ama aç olarak” dedim :)
Diyet yapanlar için; bol salatalı, hafif lezzetlerin olduğu, karnı aç olanların ise kayınvalidemin börekleri ve mercimek köftesi ile doyduğu bir sofra oldu :)

Akşam Çayı Sofrası-2

Soframızda neler vardı ?
  • Tavuklu Salata
  • Yoğurtlu Semizotu Salatası
  • Makarna Salatası
  • Nohut Salatası
  • Közlenmiş Patlıcanlı Ezme
  • Mercimek Köftesi
  • Havuç Kızartması
  • Milföylü Çiçek Sosisler
  • Patatesli Gül Böreği
  • Aşure
  • Fındıklı Kakaolu - Krem Şantili Cupcake

İçecekler, tatlı ve meyve büfesini ayrı bir yere hazırladım :)

Akşam Çayı Sofrası-Makarna Salatası

Havuçların tamamını kızartıp, salata için bir tane bile ayırmayı unutunca, çok renksiz bir makarna salatası oldu :( Açığı mısır ile kapatmaya çalıştım ama turuncusuz çok eksik oldu bana göre...

Akşam Çayı Sofrası-Soğansız Mercimek Köftesi

Nagehan annem, soğan ve sarımsak yemediği için, mercimek köftesini kendi usulü ile yapıyor. İçinde ne yağda kavrulmuş kuru soğan ne de taze soğan var, gayet de güzel oluyor bu şekilde de.
En kısa zamanda mercimek köftesi yayınlamayı planlıyorum, o zaman soğanlı ve soğansız diye iki seçenekli vereceğim tarifi :)

Akşam Çayı Sofrası-Milföylü Sosis

MİLFÖYLÜ ÇİÇEK SOSİS
Manevi kardeşim Gizem'in kendi deyimi ile uydurellez :) tariflerinden. Davet sofraları ya da çocuk doğum günü partileri için ideal.
Yağda kızarmadığı için de gayet hafif. Ben ilk denemem olduğu için bazı hatalar yaptım yanlız.
Milföy şeritlerini biraz kalın kesmişim, hem görüntü açısından iyi olmadı hem de sosisler çiçek şeklinde açılamadı. Milföy hamurunun üzerine yumurta sarısı sürmeyi unutmuşum. Bir de fırına börekleri pişirmek için ihtiyacım vardı o yüzden erken çıkarmak zorunda kaldım :) Fırının derininde olanlar daha iyi pişmiş ve açılmış fark ettiyseniz.
Siz denediğinizde şeritleri daha ince kesin ve sosisler iyice pişip çiçek gibi açılana kadar fırında tutun...

Malzemeler
  • Minik Kokteyl Sosisler
  • Milföy Hamuru
  • Yumurta Sarısı

Yapılışı

  • Sosislerin iki ucunu, artı olacak şekilde içeriye doğru 1 cm. kesin
  • Milföy hamurunu 6-7 şerit olacak şekilde ince ince kesin.
  • Hamur şeritlerini sosisin ortasına sarın, üstlerine yumurta sarısı sürün.
  • 180 derecede önceden ısıtılmış fırında, sosisler çiçek gibi açılıncaya kadar pişirin.

Akşam Çayı Sofrası-Tavuklu Salata

TAVUKLU SALATA
Çam Fıstıklı Tavuk ile Soya Soslu Dürüm tarifinin karışımı ile hazırlanmış tavuklar, göbek salata ile buluştu, şahane oldu :)
Tarifi her zamanki gibi actifry ile yaptım ama actifry kullanmayanlar için tavada yapılan şekli ile bir kez daha yazmak istedim.

Malzemeler
  • 4-5 (iri) Parça Kemiksiz Tavuk But
  • 3-4 Yemek Kaşığı Soya Sosu
  • 3-4 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • 1 Yemek Kaşığı Elma Sirkesi
  • Tuz - Karabiber
  • 1 adet (orta boy) Göbek Salata
  • Maydanoz
  • Taze Nane
  • Mısır
  • Zeytinyağ - Limon

Yapılışı

  • Tavukları ince uzun (jülyen) doğrayın. Soya sosu, elma sirkesi, zeytinyağ, karabiber ve tuz ile karıştırın. Yarım saat kadar buzdolabında dinlendirip, marine edin.
  • Derin bir teflon tavayı iyice kızdırın, tavukları ekleyin ve arada sırada karıştırarak iyice kızarana kadar pişirin.
  • Göbek salatayı iri iri doğrayın.
  • Üzerine maydanoz ve naneleride iri iri doğrayın.
  • Ayrı bir kasede zeytinyağ ve limon suyunu çırparak sos hazırlayın ve salatanın üzerine gezdirin.
  • Tavukları salatanın üzerine ekleyip, bolca mısır serpin ve ılık servis edin.

NOTLAR;

  • Salatanın yağ, limon sosuna tuz eklemeyin, göbek salatayı yumuşatır.
  • Tavukları marine ederken tuz eklemeyi sakın unutmayın, kırmızı etin tam tersi olarak, tavuk etinde ne kadar tuz o kadar yumuşaklık demek.
  • Salatanın, özellikle tavukların üzerine Sezar salata sosu gezdirebilirsiniz, şahane olur.
  • Sezar sosu yok ise, bir miktar mayoneze, sarımsak, kekik, karabiber ve bir kaç damla limon suyu ekleyip çırpın, gayet nefis bir sos oluyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir