Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Kızarmış Patlıcan Dizmesi

Kızarmış Patlıcan Dizmesi

SOSYETİK PATLICAN :)
İnsanın kendi uydurduğu bir yemeğe isim bulması ne kadar zor bir şeymiş :)
Yarım saattir fotoğraf bana bakıyor bende ona. “yoğurtlu, domates soslu patlıcan” mı desem, “kızartma kulesi” mi desem :) karar veremedim gitti.
Halbuki karar verip üst üste dizmesi birkaç dakikamı almıştı :)
Yemek kitaplarında gördüğüm; “yaz gecesi rüyası”, “sıcak şelale” vs. gibi isimleri bulanları bir kez daha tebrik ettim, ne yalan söyleyeyim :)
Hadi itiraf edin, fotoğrafı ilk gördüğünüzde; “bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu Müge” dediniz değil mi?
Daha dün; kızarmadan pişmiş, mis gibi sağlıklı bir patlıcan tarifi ver, “yemeğin en güzel yanı kızarmıyor olması” de, güzel güzel yorumları da at cebe, sonra daha yirmi dört saat olmadan kızartmanın gözüne vur :)
Oldu mu? Oldu, oldu…
E benim, illa sağlıklı yemek tarifleri vereceğim, doğallığın suyunu çıkaracağım diye bir iddiam yok ki zaten, isteyen o tarifi yapsın, isteyen bunu…
Ben ne mi yapıyorum? Fark edeceğiniz üzere hepsini yapıyorum, afiyetle de yiyorum :)
Yemek; hafta sonu evimizdeki ilk iftar davetinin masasını süsledi, aslında niyetim; patlıcanı iki ayrı servis tabağına dizip, birinin üzerine sarımsaklı yoğurt, diğerinin üzerine domates sosu gezdirmek idi.
Hem masada iki çeşit olacaktı, hem de herkesin damak zevkine hitap edecekti ama son anda karar değiştirip, böyle süslü sunmaya karar verdim.
Tarifte vereceğim domates sosu biraz fazla olacak, önerim; yoğurdun üzerine bol bol, şöyle kenarlarından akacak şekilde dökmeniz. Ben fotojenik olsun diye az koydum ama yerken bolca ekledik üzerine :)
Domates sosu tarifi; aynı zamanda tüm kızartmalarda ve makarna sosu olarak kullandığım tarif, aklınızda olsun.

Malzemeler
  • 2 Adet (iri) Bostan Patlıcanı
  • 2-3 Adet (iri) Domates
  • 1 Kase Yoğurt
  • 4 Diş Sarımsak
  • 4-5 Adet Domates
  • 2 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • 1/2 (yarım) Çay Kaşığı Tuz
  • 1 Çay Kaşığı Şeker
  • 1 Tutam Kekik
  • Sıvı yağ (kızartmak için)
  • Maydanoz (süslemek için)

Yapılışı

  • Patlıcanları alacalı şekilde soyun, 1 cm. kalınlığında dilimleyin. Bol tuz eklediğiniz suda yarım saat kadar bekletin.
  • Patlıcanların suyunu sıkın ve kağıt havlu ile iyice kurulayın.
  • Domatesleri de 1 cm. kalınlığında dilimleyin.
  • Bir tavaya 1 parmak yüksekliğinde sıvıyağ koyun ve kızdırın.
  • Önce patlıcanları, ardından domatesleri kızartın ve kağıt havlu üzerine alıp, bekleterek, iyice yağını süzdürün.
  • Yoğurdu, 2 diş ezilmiş sarımsak ve biraz tuz ile iyice çırpın.
  • Diğer domatesleri rendeleyin yada robotta kabukları ile birlikte çekin.
  • Domates rendesine, 2 diş ezilmiş sarımsak, zeytinyağ, tuz, şeker ekleyin ve karıştırın.
  • Orta ateşte, yarım saat kadar pişirin. Ateşi kapatınca kekiği ekleyin.
  • Servis tabağına bir dilim patlıcan koyun, üzerine bir dilim domates, bir kaşık yoğurt, tekrar bir dilim patlıcan, bir kaşık yoğurt ve bir kaşık domates sosu koyun, maydanoz ile süsleyin.

NOTLAR;

  • Sos yapacağınız domatesler; mümkünse yumurta gibi olan domateslerden olsun. Şimdi tam mevsimi, ben o domatesler ile yapılan, sosun, menemenin ve salatanın tadına doyamıyorum :) Hatta bolca rendeleyip, kış için buzluğa koyuyorum.
  • Kekiği mutlaka pişme işlemi bitince ekliyoruz, yoksa tadı acılaşır.
  • Kızartma yağı olarak; fındık yağı kullanıyorum ve çok memnunuz. Çotanak ve Oruçoğlu markaları özellikle çok lezzetli...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir