Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Baklava Yufkası ile Makarnalı Börek

Baklava Yufkası ile Makarnalı Börek

MAKARNALI BÖREK TARİFİ YENİLENDİ :)
Makarnalı börek; içim dışım makarnalı börek.
Artık gözüm kapalı yapıyorum inanın, ölçü mölçü yok :)
Haftada en az üç kere… Evdeki patates kızartması krallığını devirip, tahta oturdu çoktan :)
Ben bu durumdan şikayetçi miyim? Hayır, tabiî ki, her ne kadar actifry ile de olsa eşimin sürekli patates kızartması yemesi üzüyordu beni, bu börek sayesinde; makarna, peynir, süt yemesi daha hoşuma gidiyor.
Arkadaşlarımız bile; “Müge, gelsek de bize bir makarnalı börek yapsan” deyip duruyorlar.
Hatta geçenlerde yaşadığım ve beni hala güldüren bir anıyı anlatayım size.
Diş hekimi olan, bir arkadaşımızın yanına, hem sohbet hem de devam eden diş tedavim için gittik geçenlerde.
Ben içeri girer girmez, oradaki herkese -hastalara, çalışanlara- anlatmaya başladı; “Müge bir börek yapıyor, inanamazsınız, ben böyle bir şey yemedim” ben de en utanmış halimle; “ya yok, uyduruk bir şey” deyip duruyorum.
Bu sırada çalışanlardan, gerçek bir Anadolu kadını olduğu her halinden belli olan bir hanım, meraklı gözler ile soruyu patlattı; “nasıl bir börekmiş bu?”
Ben de; “makarna ile yapıyorum, yalancı su böreği işte” dedim.
O an kadının bana attığı bakışı, o saniyelik bakışı görmenizi isterdim.
Aynen şöyle idi; “biz elimizde yufka açar, kırk kat baklava yaparız, hamur açar, mantı yaparız, gerçek su böreği yaparız da, bir eline sağlık der geçilir, bu şehirli hatunlar bir makarna haşlar, gördükleri iltifata bak, ne de güzel tanıtıyorlar, kendilerini”…
Haklımıydı peki? Bence sonuna kadar…
Bu yüzden, birçok kişiye göre, yayınlamama bile gerek olmayan basitlikteki bu tarifi, lafı fazla uzatmadan vermek istiyorum.

Önceki makarnalı börek tarifine göre malzemeler çok daha az, yapımı çok daha kolay.
Zaten bir kez yaptıktan sonra, sizinde kendi ölçüleriniz oluşacak eminim :)
Bütün yaptığımda, keserken dağıldığı için, uzun zamandır porsiyonluk yapıyorum, servisi çok kolay ve şık oluyor.
Ya da fotoğraftaki gibi minik teflon tavada iki kişilikte yapabilirsiniz.

Malzemeler (3 Adet 18 cm. çapında börek için)

  • 9 Adet Baklava Yufkası
  • 1/2 (yarım) Paket Kelebek Makarna
  • 1 Su Bardağı (ezilmiş) Beyaz Peynir
  • 1/2 (yarım) Su Bardağı Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Tereyağ
  • 8-10 Dal Maydanoz

Yapılışı

  • Makarnayı; bol tuzlu suda 10-12 dk. haşlayın, süzün.
  • Makarna sıcakken, peynir, tereyağ, süt ve kıyılmış maydanozu ekleyin ve iyice karıştırın. Ilınması için biraz bekletin.
  • Küçük bir teflon tavayı çok hafifçe sıvıyağ ile yağlayın.
  • 3 Adet baklava yufkasını, üst üste tavanın içine koyun. (aralarına bir şey sürmeyin)
  • Makarnalı harcın üçte birini, yufkanın içine koyun ve kenarlardan taşan yufkaları içeri doğru katlayarak, kapatın.
  • Bir kasede biraz sıvıyağ, biraz suyu karıştırın ve böreğin üstüne sürün.
  • Kısık ateşte, alt üst ederek böreğin her iki tarafınıda pişirin.
  • Diğer yufkalara da, kalan harç ile aynı işlemi uygulayın.

Baklava Yufkası ile Makarnalı Börek

Böreği birkaç kez küçük borcam kapağında da denedim. Ama her ne kadar kabı yağlasanız da, yufkalar çok ince olduğu için, yapışıyor ve servis sırasında dağılıyor.
Nar gibi kızarmış, çıtır çıtır bir su böreği yemek istiyorsanız, ocakta ve teflon tavada yapılanı ideal…

Baklava Yufkası ile Makarnalı Börek

Böreği fırında yapacaksanız;

Malzemeler (12 adet börek için)

  • 12 Adet Baklava Yufkası
  • (Yukarıda malzemeleri verilen) Makarnalı Harç

Yapılışı

  • 3 adet baklava yufkasını üst üste koyun. (aralarına herhangi bir şey sürmeyin)
  • Uzunlamasına keserek üç parçaya ayırın. (Yufkalar dikdörtgen ise, uzun tarafı üste gelecek ve siz yukarıdan aşağıya doğru keseceksiniz)
  • Her bir parçanın ucuna; 2-3 yemek kaşığı kadar makarnalı harç koyun ve kenarlarından birer cm. içeri kıvırarak, ileriye doğru katlayın.
  • Yağlanmış tepsiye dizin.
  • Bir kase de biraz sıvıyağ, biraz suyu karıştırın ve bir fırça ile üzerlerine sürün.
  • Arzu ederseniz susam serpin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, altı üstü kızarıncaya kadar pişirin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir