Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Balık Sofrası 2010

Balık Sofrası 2010

KURBAN BAYRAMINDA BALIK SOFRASI :)
Öncelikle tüm okuyucularımın geçmiş Kurban Bayramı’nı bir kez daha kutlamak isterim. Umarım herkes; sevdikleri ile beraber olduğu, bolca dinlendiği, huzur bulduğu, bayram gibi bir bayram geçirmiştir.
Beni soracak olursanız –mektup gibi oldu- :) çok iyiyim. Belki de bu yaşıma kadar geçirdiğim en sakin, en bol dinlenmeli bayram tatilini geçirdim. İyi de oldu aslında, dün sabah işe gelirken neredeyse koşa koşa geldim o kadar özlemişim :)
Bayram öncesi iki gün Yedigöller-Bolu gezisi yaptık, fotoğrafları düzenler düzenlemez paylaşacağım sizinle.
Bayramda ise; ilk ve üçüncü gün akraba ziyaretleri yaptık, ikinci gün; ailelerimizi, bize bayram yemeğine davet ettik.
Soframızda;
Yayla Çorbası, Kremalı Mantarlı Bonfile, Domatesli Erişte, Pazılı Mantarlı Börek, Fırında Biberiyeli Patates, Bruschetta, Mevsim Salata ve Ayva Kompostosu vardı.
O gün; yardım için bile olsa, anneleri mutfağa sokmayıp, prensesler gibi ağırlamak istediğimiz için; eşimle yaptık her şeyi…
Doğal olarak, telaştan sofranın fotoğrafını çekmeye fırsatımız olmadı :)
Yinede sizlere fikir olması açısından menüyü paylaşmak istedim :)
Diğer günler; uzun uzun dinlenme, kitap, film keyifleri yaptık. Bu arada ben bir sürü yeni deneme yapar, bayram sonrası yeni sezon için :) tarif biriktiririm diyordum ama nerde…
Çok tembeldim çok :)

Balık Sofrası 2010

Gelelim balık sofrasına… Bu kadar dinlenme bizim bünyeyi bozar dedik ve arkadaşları balık yemeye davet ettik.
Geçen seferki sofra idealdi, sadece salata çeşitleri istiyoruz Müge” dediler, bende söz dinledim. Sadece evde olmanın verdiği dinlenme avantajı ile yaprak sarma ve börek kondurdum ekstradan, iyi de oldu aslında, balık ile arası olmayanlar da diğer çeşitler ile doymuş oldu.

Bu arada benden size bir öneri;
Balıkları; bizim için balıkçımız -ızgarada- pişirdi bu kez ve o kadar rahat oldu ki anlatamam.
Normalde eşim mangal başında olduğu için sofraya bizimle birlikte oturamaz ve pişenleri masaya servis ederdi, hem üşürdü hem de balıkların pişmesini beklerken açlığımız küserdi :)
“Mangalı ben yakıyorum” havası ile sürekli benden maşa, tabak, torba vs.. istemesi de cabası :)
Evet, misafir davet edip, dışarıdan yemek sipariş etmek belki ayıp ama bu bence; yaprak sarma, meze vs. gibi şeyler için geçerli. Sonuçta balığı ben imal etmiyorum öyle değil mi? :)
Sözün kısası eğer sürekli alışveriş yaptığınız balıkçının böyle bir hizmeti var ise mutlaka değerlendirin derim.
Bu işin tek dez avantajı, balıkları ve kalamarı soğutmak istemediğimiz için, elimde tek bir kare fotoğraf olması :)
Ayı kırpıp kırpıp yıldız yaparlar ya masallarda, işte bende öyle bir fotoğrafı kırpa kırpa çoğalttım :)

Balık Sofrası 2010

Soframızda neler vardı?

  • Balık
  • Kalamar
  • Fırında Tereyağlı Kaşarlı Mantar
  • Zeytinyağlı Yaprak Sarma
  • Pazılı Gül Böreği
  • Mayonezli Yoğurtlu Patlıcan Salatası
  • Kırmızı Lahana Salatası
  • Roka (Nar ekşisi ile) Kırmızı Soğan ve Turp
  • Mevsim Salata (Kıvırcık, Havuç, Taze Soğan, Taze Nane, Maydanoz, Salatalık ve Mısır)
  • Patatesli Ayçekirdekli Ekmek (Ekmek makinesinde yaptım)

Balık Sofrası 2010

Pazılı gül böreği için; Pazılı Mantarlı Börek tarifindeki harcı, mantarsız olarak hazırladım.
Yufkaları sararken içine ve böreklerin üzerine sadece yağlı su sürdüm. Sarım şeklini herkes biliyordur diye eklemedim bugüne kadar ama istek olursa yazabilirim :)

Balık Sofrası 2010

Yoğurtlu Patlıcan Salatası’nı arşivdekinden farklı yapıyorum artık mutlaka mayonezde ekliyorum, bu şekli ile de ekleyeceğim en kısa zamanda.
Yaprak sarmayı ise Nutricook ile yapıyorum ve eğer Nutricook kullanıyorsanız mutlaka deneyin derim.
Hem etli, hem etsiz, hem zeytinyağlı sarmayı ve biber dolmasını lokum gibi pişiriyor.
Üstelik pirinçleri piştimi diye sürekli kontrol etme, üzerine tabak koyalım, patlamasın ya da suyu taştı derdi yok.
“Prg. 2 de- 15 dk”. pişiriyorsunuz ve sarmalar hazır.
Aklınızda olsun :)

Şöyle bir okudum da şimdi, tek kare fotoğraf dedim ama bol linkli, bol önerili bir yazı olmuş bu balık sofrası.
Ne diyeyim; aferin bana :)

Balık Sofrası 2010

Sofrada kullanılan; yemek takımı; Karaca....
Kadehler ve tüm servis tabakları; Paşabahçe....
Çatal-kaşık takımı; Jumbo (2000 modeli)....
Kedili çatal bıçak aparatı; Bernardo....
Vazo; Mudo Concept...
Keten masa örtüsü; Çarşaf-iş...
Kumaş Peçeteler; Hediye, Kağıt Peçeteler; Ikea...
Peçete halkaları ve papatyalı tül masa örtüsü; Lsi Agency (0212-231 61 23)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir