Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Etsiz Nohut Yemeği

Etsiz Nohut Yemeği

KIŞ YEMEKLERİ SEZONU AÇILDI :)
Bezelye Yemeğini yayınladığımda uzun uzun anlatmışım aslında…
Evlenene kadar, annemin klasik, etli, kıymalı, soğanlı yemeklerine alışkın ve herkes gibi, tek yöntemin; “annemin yaptığı gibi” olduğunu sanan kişilerdendim :)
Eşimin annesini tanıyınca fikrim değişti, yemeklerin soğansız yapılabileceğini ve gayet de lezzetli olduğunu öğrendim kendisinden.
Eşimin damak tadı da soğansız yemeklere alışkın olduğu için, haliyle onun sevdiği gibi yapmaya başladım.
Önce bezelye, ardından yeşil mercimek, patates yemeği derken bir süredir nohut da soğansız pişmeye başladı bizde.
Önceleri benim için çok fark etmiyordu, soğanlı da, soğansız da yiyordum ama artık durum değişti, şimdi bende soğanlı yemeklerden hoşlanmıyorum :)
Aynı durum; “acı” içinde geçerli…
Evlenene kadar, ağzıma acı sürmez, annemin yemeklerinde azıcık acı olsa gayet şımarıkça; “yiyemiyorum, kusura bakma” derdim.
Acı olarak yiyebildiğim tek şey; çiğ köfte idi, o da “gülü seven dikenine katlanır” misali…
Eşimin ailesinin yemeklerini yiye yiye artık acıya da alıştım. Şimdi; “yemeğin hafif bir acısı olmalı zaten” diyorum :)

Annem bu duruma çok bozuk, “yumurta çıkmış, kabuğunu beğenmemiş” diyor.
Hele geçenler de aramızda geçen diyalog, gülmekten yerlere yatırdı beni :)
Yaptığım bir çorbayı içerken; “güzel olmuş ama çok acı” dedi annem, ben de; “sana acı geldi herhalde, bize göre çok normal” dedim.
Hay demez olaydım, gözünden ateş çıktı resmen ve dedi ki; “pardon, “siz” kim?” :))
Neyse yine konuyu başarılı bir şekilde dağıttım :)

Nohut yemeğini bir de bu şekilde deneyin derim, pişman olmazsınız.
“Mutlaka soğanda olmalı” diyenlerdeniz, biberleri kavurma aşamasında, minik minik doğranmış bir soğanda ekleyebilirsiniz.
Hatta yemeklerde sarımsak aroması seviyorsanız, biberleri kavururken, bir diş sarımsak da ekleyebilirsiniz, çok hoş oluyor.
Evde, domates ya da buzlukta rendelenmiş domates yoksa; domates salçasını çok az arttırabilirsiniz.
Şeker, bir anlamda soğanın görevini görüyor ve anneme göre yemeğin gazını alıyor. Soğanlı yapsanız bile bir adet kesme şeker ekleyin derim…

Malzemeler
  • 2 Su Bardağı Nohut
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • 1-2 Adet Sivri Biber ya da Köy Biberi
  • 1 Adet Kırmızı Biber
  • 1 Adet (orta boy) ya da 3 Yemek Kaşığı (rendelenmiş) Domates
  • 1 Yemek Kaşığı (tepeleme) Biber Salçası
  • 1 Tatlı Kaşığı (tepeleme) Domates Salçası
  • 1 Tatlı Kaşığı (tepeleme) Tuz
  • ½ (yarım) Çay Kaşığı Karabiber
  • 2 Adet Kesme Şeker
  • 2 Su Bardağı (400 ml.) (kaynar) Su

Yapılışı

  • Nohudu yıkayın ve kapaklı bir kaba koyun, üzerini bir parmak geçecek kadar ılık su ekleyin. Kapağını kapatın ve en az bir gece bekletin.
  • Ertesi gün; süzün ve yine üzerini bir parmak geçecek kadar ılık su ekleyin. Nohutlar yumuşayıncaya kadar haşlayın. (Ben Karaca düdüklü tencerede; 15 dk. haşladım) Pişen nohutları süzün ve süzgeçte bekletin.
  • Düdüklü tencereye; sıvıyağı ve minik minik doğranmış biberleri koyun, orta ateşte sürekli karıştırarak, 4-5 dk. kadar kavurun.
  • Domates rendesini ekleyin ve 1 dk. kadar daha kavurun.
  • Salçaları ekleyin ve 1 dk. kadar daha kavurun.
  • Nohut, tuz, karabiber ve şekeri ekleyin, çok az daha kavurun.
  • Kaynar suyu ekleyin ve bir iki kez karıştırın. Bu aşamada tadına bakın, damak zevkinize göre, gerekirse tuz ekleyin.
  • Buhar çıkıncaya kadar; orta ateşte, buhar çıkıp, ateşi kısınca 8-10 dk. pişirin.
    (Ben, Karaca düdüklü tencerede, 2 no.lu seçenekte pişirdim, pişirme süresini, siz kendi düdüklü tencerenizin sistemine göre ayarlayabilirsiniz)

PÜF NOKTA !

  • Yemeği; etli yapmak isterseniz, yemek piştikten sonra eti ayrı bir tavada kavurup, yemeğe ekleyin. Bu kısım çok önemli; nohut, kuru fasulye gibi yemekler de; et, kıyma, sucuk ya da pastırma kullanacaksınız, kesinlikle yemekle birlikte pişirmeyin.
    Etin lezzeti yemeğin suyuna geçer belki ama kendisi çok tatsız olur.
    Mutlaka ama mutlaka yemek piştikten sonra, kavurarak ekleyin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir

NetCad Full Türkçe İndir 5.2.1035

Wolfteam Kutu Açma Botu