Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Yayla Çorbası

Yayla Çorbası

BESLEYİCİ, LEZZETLİ, ŞİFALI...
Karnıyarık, İmam Bayıldı, Mantı vs. gibi bilinen, klasikleşmiş tüm yemeklerin arşivinde olmasını isteyen bir blog yazarı için; yayla çorbası gerçekten eksiklerden biriydi.
Diyebilirim ki, üzerimden koca bir yük daha kalktı :)
Yayla çorbası tüm çorbalar içinde en çok sevdiğimdir. Bugüne kadar bazı denemelerim oldu ama anneminkinin lezzetini yakalayamadım bir türlü.
Hazır çorbaların tadını sevmememe rağmen; yayla çorbasının hazırını da sıklıkla alırım, daha doğrusu alırdım diyelim, artık almayacağım :)
Çünkü hafta sonu annemle birlikte pişirdik.
Daha çok o pişirdi, ben dikkatle izleyip, her noktayı not aldım, blogdaki pek çok tarifte olduğu gibi.

Kitaplardaki tariflerin çoğunda; tamamı tavuk suyu ile yapılıyor, annemin tarifinde ise tavuk suyu ve su birlikte kullanılıyor. Bana göre bu şekli ideal, çok ağır ve yağlı değil ama tavuk suyunun lezzeti de hissediliyor.
Pirinç oranı da bana göre tam ama siz kendi damak tadınıza göre eksiltme, arttırma yapabilirsiniz.
Üzerine kırmızı biberli kızgın yağ gezdirmek de hoş olabilir ama ben sevmiyorum hatta daha fotojenik olacağını bildiğim halde :) süslemesi için bile kullanmadım. Bu kısımda yine size kalmış. Çorbayı pişirir pişirmez servis edecekseniz, kıvamı gayet uygun. Birkaç saat ya da bir gün önceden pişirecekseniz, kaynar su ya da tavuk suyu ile kıvamını biraz açmanız gerekebilir.
Yoğurt olarak; ne yazık ki markette satılan ve içindeki koruyucu maddeler nedeniyle, aylar geçse bile bozulmayan! bildiğimiz yoğurtlardan kullandım, yinede ekşiliği gayet kıvamında idi.
Evde yoğurt yapıyorsanız ya da ev yapımı yoğurt bulabilirseniz, hele de bu yoğurt biraz ekşimiş ise yaptığınız çorba tadından yenmez diye düşünüyorum :)
Bu çorbayı; tavuk suyu yerine et suyu kullanıp, içine haşlanan etleri ve nohut ekleyerek; Lebeniye ve hatta minik köfteler ekleyerek Antep Yuvarlaması haline getirebilirsiniz.
Benim işime gelen kısım yayla çorbası yapmak, diğerlerini hamarat hanımlara bırakıyorum :)

Malzemeler (8-10 kişilik)
  • 4 Su Bardağı (800 ml.) Tavuk Suyu
  • 3 Su Bardağı (600 ml.) Su
  • 1 Su Bardağı Yoğurt
  • 3 Yemek Kaşığı (tepeleme) Pirinç
  • 1 Yemek Kaşığı (tepeleme) Tereyağ
  • 2 Yemek Kaşığı (tepeleme) Un
  • 1 Tatlı Kaşığı (tepeleme) Kuru Nane
  • Tuz

Yapılışı

  • Bir tencereye su, tavuk suyu, tuz ve yıkayıp süzdüğünüz pirinçleri koyun. Kısık ateşte, pirinçler yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 15 dk. kaynatın.
  • Küçük bir teflon tavaya tereyağını koyun ve orta ateşte yakmadan eritin. Unu ekleyin ve karıştırarak un pembeleşene kadar kavurup ateşi kapatın.
  • Pirinçli sudan 3-4 yemek kaşığı kadar alıp, tereyağlı unu bulamaç haline getirin.
  • Pirinçler yumuşayınca unlu karışımı ekleyin ve çırpma teli ile karıştırın.
  • Bir kasede yoğurdu çırpın ve yine çorbadan 3-4 kaşık alarak yoğurda ekleyin ve çırpın. (bu şekilde yoğurdun sıcaklığını arttırıp, çorbaya eklediğimizde kesilmemesini sağlıyoruz)
  • Yoğurdu da çorbaya ekleyip, çırpma teli ile karıştırın.
  • Kısık ateşte arada sırada karıştırarak 5 dk. pişirin.
  • Naneyi ekleyin. Bir kez karıştırıp, ateşi kapatın.
  • Mümkün olduğu kadar taze ve sıcak servis edin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir