Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Minik Bir Erdek Rehberi

IMG_4532a-1

MERAKLISINA ERDEK NOTLARI :)
Efendim biliyorsunuz, bilmiyorsanız da şimdi öğrendiniz :) benim babam Erdek’li…
Yani bende Erdek’li oluyorum bu durumda.
Benim gibi İstanbul’da doğmuş ve İstanbul’da yaşayan kişiler için çok sancılı bir soru vardır; “nerelisiniz?” :)
Bu soru, o kadar ucu açık bir sorudur ki, mutlaka uzun bir muhabbet açar, muhabbet etmek istemediğiniz bir kişi sorduysa da vay halinize :)
Çünkü bu soruya verilen; “İstanbulluyum” yanıtı karşı tarafı asla kesmez, devamı gelir.
“Nasıl yani, e babanız nereli, köken neresi, kütük nerede?” vs. vs.
Dolayısı ile ben kendimi bildim bileli bu soruya aynı fiks yanıtı veririm; “ben İstanbul doğumluyum ama babam Erdek’li, dolayısı ile bende Erdek’liyim”…

Tabi bu sözleri okuyunca bu yanıtı zorla verdiğimi aslında İstanbulluyum demek istediğimi ama mecburen Erdek’liyim dediğimi sanmayın sakın. Tam tersi…
Ben tam bir Erdek aşığıyımdır, göğsümü gere gere gururla söylerim bunu :)
Erdek’e karşı beğenilerimde taraflıdır haliyle, çoğu insanın beğenmediği bir şeyini, ben dünyanın en güzel şeyi gibi anlatabilirim :)
Çok şükür Türkiye’nin hemen hemen tüm tatil yörelerini gezmeme rağmen hala Erdek’in sınırlarından girince bile kalbim hızla çarpar, sokaklarında dolaşmak bile başka insanlara göre kat kat keyif verir.
Kendimi bildim bileli, her yaz üç ayımı geçirdiğim, inanılmaz keyifli yaz arkadaşlıkları yaşadığım bir yerdir benim için.
Benim yaş grubum bilir o zamanlar cep telefonu, internet, mail hak getire. Yaz arkadaşlarımız ile kışın mektuplaşırdık biz ve bu keyif şu an hiçbir iletişim aracında yok.
Heyhat! İtina ile konuyu dağıtmaya başladım, toparlayalım :)
Kısacası benim için Erdek; hiçbir zaman tarafsız yaklaşamayacağım, her taşında, her kum tanesinde hatıram olan bir yerdir…

IMG_5215a-1

Erdek’e çok taraflı yaklaştığımı ilk ne zaman fark ettim biliyor musunuz? Evlendikten sonra :)
Eşimle ilk gittiğimiz yıl, deyim yerinde ise öyle yerden yere vurdu ki canım vatanımı, ben bile soğumaya başlayacaktım neredeyse :)
Tüm tatil boyunca her cümlesi; “işte şurasını beğeniyorsun ama şöyle kötü, buranın nesini beğeniyorsun şurası şöyle” diye başlıyordu :)
Sonraki yıllarda çok yalvarmama rağmen hiç gitmedik, bir türlü kandıramadım onu…
Ta ki geçen yaza kadar.
Geçen yaz Erdek o kadar değişmiş ve güzelleşmişti ki eşimin de tüm fikirleri değişti :)
Hatta geçen yılın etkisi ile bu yaz tam bir haftayı Erdek’te geçirmeyi kabul etti…

Erdek tatillerimi; bu yaşa kadar hep evde yemek yiyip, dışarıya yürüyüşe ya da eğlenceye gitmek şeklinde yaşadığım için, nerede ne yenir kısmı ile ilgili hiçbir fikrim yoktu :)
Bu yıl Erdek’i hayatımda ilk defa turist gibi yaşadım, evde hiç yemek pişirmeden, bulaşık yıkamadan :)
Dolayısı ile sizlere önerebileceğim adresler oluştu aklımda.
Kalınacak yer konusunda ise hala çok geçerli bir kaynak değilim ne yazık ki :)

IMG_5145a-1

KONAKLAMA
“Erdek’te konaklama” deyince akla gelen ilk şey; ev pansiyonlardır hala…
Önceden rezervasyona da çok gerek yoktur, hangi esnafa ya da emlakçıya sorarsanız size yardımcı olur.
Ev pansiyon sisteminde; kalacağınız yatak sayısına göre evin bir odası ya da evin tamamı size verilir.
Kaldığınız süre boyunca evin mutfağı, banyosu, her şey size ait olur.
İstediğiniz gibi kullanırsınız ve her hangi bir fatura ödemezsiniz.
Sadece bir kişi/bir gece yatak ücreti üzerinden hesaplanır.
Eğer kalabalık bir aile iseniz ve yemekleri de evde kendiniz pişirirseniz bir haftalık tatil bile inanılmaz ekonomik hale gelir.
Hatta bu yıl sadece evlerin değil iki katlı, üç katlı villalarında bu şekilde pansiyona verildiğini öğrendim. Tüm villanın bir haftalık kiraya verildiğini ve bir villada rahatlıkla dört kişilik iki ailenin kalabildiğini düşünürseniz konaklamayı son derece ucuza halletmiş olursunuz.

“Ben ev ortamı değil otel ortamı istiyorum” derseniz de, dört kilometrelik sahil boyunca yirmiden fazla otel seçeneği olduğunu, hepsinin denize sıfır manzaralı olduğunu çoğunun fiyatlarının da yine çok ekonomik olduğunu belirteyim…
Konaklamadığım için sizlere isim vererek yanlış yönlendirmek istemiyorum ama Agrigento Otel pek çok kişiden duyduğum kadarı ile oldukça lüks ve güzel bir seçenek...

IMG_4444a-1

Konaklama için sadece Erdek’in içi değil civarı da çok caziptir.
Bandırma –Erdek arası 20 km.lik bir sahil şeridi vardır ve sakinliği ile çok cezbedicidir…
Bu civarda ilk aklıma gelen; Pınar Otel... Sakin sahili ve güzel bir ortamı olan bu otel, rahmetli Vehbi Koç’un ölene kadar her yıl gelip tatil yaptığı hatta tek tatil yaptığı yer olması ile de çok ünlü :)
Yine bu bölgede özellikle Tatlısu bölgesinde pek çok motel ve pansiyon bulabilir, şehrin kalabalığından uzak sakin bir tatil yapabilirsiniz.

sahil-kolaj-1

DENİZ & PLAJ & AKTİVİTE
Kalabalık plaj ortamından hoşlanıyorsanız; Erdek’in içindeki sahil şeridi tam size göredir :)
Jet ski, muz vs. gibi deniz oyuncaklarının da bolca bulunduğu bu sahil hareketli tatil isteyen özellikle çocuklu aileler için çok cazip.

IMG_4434a-1

Daha sakin bir ortam isterseniz; Bandırma yolu üzerinde, Erdek’e 5 km. mesafede olan kamplar bölgesini bizim deyimimiz ile Gedeve-Düzler bölgesini öneririm.
Plajlar çok sakin, deniz sanki size ait gibidir.
Araç ile gitmemiş bile olsanız Bandırma minibüslerini kullanarak yol kenarında istediğiniz bir yerde inip, beğendiğiniz yerde denize girebilirsiniz.

Aynı şekilde araç olmasa bile rahatlıkla minibüs ile gidebileceğiniz; Ocaklar, Narlı ve Turanlı köyleri hem plaj hem de deniz temizliği açısından çok iyidir.
Eğer aracınız var ise bu köylerin arasındaki bakir koylarda da denize girebilirsiniz. Çoğunda sadece siz olursunuz, tam bir kişiye özel plaj durumu :)

IMG_5221a-1

Denize girmek için;” seçeneklerinin, en güzelini en sona sakladım. :)
Kurbağlı'daki; Ice Sun Beach...
Hem ortam hem de deniz şahane. Kendinizi Erdek’te değil de Bodrum’da hissediyorsunuz. :)
Erdek’in içindeki halk plajında da bir beach var; Cowboys Beach...
Evet ortamı güzel ama sağınız solunuz yine halk plajı yani çok izole olmuyorsunuz…
Bu nedenle “bedava güneşlenmek varken neden giriş parası ödeyeyim” diye düşünüyor insan :)
Ama Ice Sun öyle değil.
Erdek’in en uç noktasında, Seyitgazi – Kurbağlı bölgesinde.
Üç tarafı deniz, önünüzde nefis bir koy manzarası arkanız dağ…
İskeleden girilen deniz tertemiz, sürekli çalan müzik, renkli kocaman minderleri, genel ortamı, her şeyi ile çok güzel bir mekan.
Üstelik gün batımını en güzel şekliyle izleyebileceğiniz bir konumda.

kolaj-2

Biz bu yıl her gün 12:00 – 20:00 arası günde sekiz saati orada geçirerek kendi çapımızda bir rekor kırdık :)
Rekorun asıl konusu ise benim tam bir hafta boyunca halk plajı tarafına bir kez bile gitmemem!! Gedeve’ye ise Ice Sun ı henüz keşfetmediğimiz için sadece ilk gün gittik :)
Yani Ice Sun başka hiçbir yeri aratmadı bize, bir hafta daha kalsak yine her gün buraya gelirdik diyorum başkada bir şey demiyorum :)
Erdek’te her şey olduğu gibi plaj giriş ücretleri de çok ekonomik; kişi başı 10 TL. Bu ücrete içeride bir içecek dahil…

IMG_5149a-1

Bu yıl Erdek dalış tutkunları içinde çok cazip bir yer haline gelmiş. Gün boyunca çok sayıda amatör dalgıcın, profesyonel eğitmenler ile dalış yaptığına şahit olduk.
Edindiğimiz bilgiye göre Türkiye’nin her yerinden, balık adam kursları öğrencileri Erdek’e geliyor ve belediye’nin verdiği hizmet ile dalış yapıyor.
Dalış yapmak için başvurmanız gereken yer; Artake Taş Resoran’ın yanında bulunan Balık Adam Merkezi

kolaj-1

YEME & İÇME
Öncelikle, Pazartesi günü Erdek’in pazarıdır ve evde bir şeyler yapacağım ya da sahilde meyve yemek istiyorum derseniz pazara mutlaka uğrayın derim. Satılan her şey kendi bahçelerinden toplanmış, günlük taptazeciktir. Aklınızda olsun :)

Kahvaltı için en iyi seçenek; Erdek’in adeta simgesi olan bizim deyimimiz ile gazino yani çay bahçesidir.
Şehir meydanında yan yana sıralanmış çay bahçelerinin hem ortam hem de fiyat açısından hiçbir farkı yok o nedenle gözünüze hangisi hoş gelirse orada oturun derim :)
Bizim tercihimiz bu yıl Tuana oldu.
Çay bahçesinde önerim; çay içmemeniz. :) Adı çay bahçesi ama ne yazık ki çaylar çok başarılı değil.
Onun yerine şiddetle faskomile yani Adaçayı içmenizi öneririm. Sürekli taze demlenen Adaçayı çok lezzetli…
Soğuk içecek olarak ise limonata ve yine buraya has; karadut, koruk suları şahanedir!
Tüm çay bahçelerinde kablosuz internet mevcut bu arada…

Çay bahçelerinde sadece içecek satılıyor yani kahvaltıda ne yemek istiyorsanız yanınızda götürmelisiniz.
Klasik kahvaltı etmek istiyorum derseniz; fırından tam buğday ekmeği, Doğa Süt Ürünleri’nden kelle yani mihaliç peyniri, Marmara Birlik’ten yağlı sele zeytini ve yeşil kırma zeytin, biraz da sızma zeytinyağı alın.
Meydanda el arabası ile satış yapan yerden de domates…
Bunları çay bahçesinde adaçayı eşliğinde yiyin ve kulaklarımı çınlatın :)

Diğer bir seçenek; Ögs de yapılan karışık tost. İsteğe bağlı olarak içine salça ya da ketçap konan karışık tostlarına bayılacaksınız.

Bir öneri de babamdan; çiğ börek. Adnan Menderes caddesi, Garanti bankası’nın karşısındaki Meşhur Erdek Çiğ börekçisi. Çiğ börek tarifi verirken babaannemden söz etmiştim sizlere yani babam bir çiğ börekçiyi öneriyorsa o konu tamamdır ve tartışmaya açık değildir :) Gönül rahatlığı ile bende sizlere öneriyorum…

IMG_5141a-1

Benim tartışmasız kahvaltı tercihim ise; Okul caddesindeki Saray Börekçisi
Erdek’te çok sayıda kahvaltı fırını var hemen hepsi de aynı çeşitleri yapar.
Ama Saray’ınkiler bambaşkadır.. Kıymalı kol böreği, yağlı poğaçaları ve açması süper ötesidir.

Ben her sabah fotoğrafta gördüğünüz üzere hatırı sayılır süre sıra bekleyerek ulaştım böreğime.
Kıymalı kol böreği el açması ve milföy hamuru kıvamında yaprak yaprak.
Aynı şekilde yağlı poğaça diye satılan poğaçalarda öyle. Yağlı poğaçada da kıymalı şiddetle favorim…
Her sabah; “ya börekte çok ağır oluyor, bu sabah hafif bir şeyler desek” diye uyanmama rağmen ayaklarım otomatik olarak Saray’a götürdü beni...
Ağır mağır yiyin gitsin yahu tatildeyiz :)

IMG_5104a-1

Çay bahçesi seçeneği dışında açık büfe kahvaltı etmek isterseniz, önerim; yine Kurbağlı’nın sonunda, Ice Sun Beach in yanındaki Robinson Cafe
Ortam çok şeker, çeşitler bol.
Ama bilindik, her yerde her zaman yapabileceğiniz bir kahvaltı, o nedenle ben; kıymalı börek, limonata ve çay bahçesi derim başka da bir şey demem :)

Akşam yemeği için en şiddetli önerim ise; Torun Pidecisi
Burada yapılan, etli kaşarlı pide kadar lezzetlisini iddia ediyorum başka hiçbir yerde yemedim. Yedi akşamın üçünde yedim dersem sanırım ne demek istediğimi anlarsınız :)
Bir akşamda yine pideye çok benzeyen Cantık yedim. Onun farkı; yuvarlak ve daha küçük olması içinde kaşar ve etin yanı sıra biber ve mantarda olması. Bir nevi pizza yani. O da inanılmaz lezzetli…
Bir akşamda İskender yedim o da incecik dilimlenmiş eti, lezzetli salçalı sosu ile gayet başarılı idi. Ama Torun Pidecisinin spesiyali; etli kaşarlı pide…

kolaj-3

Eğer deniz kenarında, nezih bir ortamda balık yemek istiyorsanız önerim; Kurbağlı-Seyitgazi bölgesindeki, Artake Taş Restoran
Mezeleri çok zengin değil, kendilerine de söylediğim gibi bir deniz börülcesi, bir tuzlu balık, bir zeytinyağlı yaprak sarma yoksa ben o meze tabağında pek bir şey yok kabul ederim :)
O nedenle meze yemedim.
Ara sıcak olarak gelen kalamar pamuk gibi pişmişti ve tadı nefisti. Yanında gelen ve benim daha sonra bir kase daha isteyip ekmek banarak yediğim :) yoğurt sosu şahaneydi.
Balık olarak ise Levrek yedik yine o da mis gibi köz kokusu ile son derece başarılı pişirilmişti.
Taş restoranda; ortam sessiz ve nezih, manzara şahane, yemekler başarılı.
Fiyatlar Erdek seviyesinin biraz üzerinde ama İstanbul ya da Bodrum Gümüşlük vs. ile karşılaştırdığınızda gayet makul.

Tatlı önerim ise; yerken bana dua edeceğinize emin olduğum; Lokma tatlısı…
Çay bahçelerinin bitiminde, Mado’nun önünde duran telefon kulübesinden küçük bir el arabası dükkanı :)
Meşhur Bodrum Lokması yazıyor camında.
Sürekli taze taze kızartıp şerbetliyorlar. İnanın böyle bir lezzet yok!
Dışı kürdan batırmakta zorlayacak kadar kıtır içi boş ve pufidik. “Ay ağır olur ben iki liralık bir kase alayım” filan diye kibarlık yapmayın, direk dört liralık kase alın :)

IMG_5146a-1

Dondurma önerim; Halim Usta
Günlük taze meyveler ile hazırladıkları dondurma ve sorbeler şahane!
Bu yıl yeni ekledikleri lezzetler olmuş. Ben içlerinde en çok neskafeliyi beğendim ve sonraki akşamlarda diğer çeşitler ile karıştırmadan sadece neskafeli yedim, o derece…

IMG_4557a-1

GÜN BATIMI
Bilenler bilir, Erdek’te gün batımı bir başka olur… Türkiye’de Side’den sonra ikinci sırada gelirmiş gün batımı manzarası. Dünya da sayılı yerlerdenmiş hatta yerlilerin verdiği bilgiye göre…
Gün batımı, nereden izlerseniz izleyin güzel.
İsterseniz kayaların üzerine oturup, çekirdek çitleyerek, isterseniz Kurbağlı tarafında banklara oturarak.
Benim önerim ise; Seyitgazi Tepesi. Belki biraz yokuş çıkıp yorulacaksınız ama inanın nefes kesen bir gün batımı izleyeceksiniz…

IMG_4868shade-1

Biz bu yıl Seyitgazi tepesinde bir kez, diğer günler Ice Sun Beach’te minderlere gömülerek izledik. Sonuçta her iki yerde de aynı açıdan bakıyorsunuz gün batımına…

IMG_5096c-1

GECE HAYATI
Geçen yıl Erdek’te gece hayatı çok daha iyi idi. Gitarı ile harikalar yaratan Cenk ve sahnesi olağanüstü başarılı olan Nihan tek geçtiğimiz isimlerdi.
Bu yıl yine Nihan’ın hayalini kurarak ilk akşamdan Cowboys Bar'a koştuk ama hevesimiz kursağımızda kaldı :)
Nihan bu yıl için programını erken bitirmişti.
Bir akşam Ice Sun Beach'e gittik, Ceren adında bir şarkıcı hanım vardı ama açıkçası sahnesi çok zayıftı. Programın ortasında sıkılıp kalktık.
Seneye yine Nihan hayalini kurarak Cowboys a koşacağımıza eminim.

Sahilde geçen yıl canlı müzik yapılan yan yana pek çok bar vardı, taverna, pop, türkü ne isterseniz...
Çevreden gürültü nedeniyle şikayet etmişler sanırım, bu yıl hepsini kaldırmış yerine el sanatları, yöresel el işleri satan tezgahları koymuşlar.
Bu hali bana çok sıkıcı geldi açıkçası, öteki türlü o caddede yürümesi bile daha keyifli idi.
Eğlence yerleri tamamen mi kalkmış yoksa başka bir yere mi taşınmış bilemiyorum, sorabileceğim kimseyi bulamadım :)

IMG_5005a-1

Bu yıl bana göre, Erdek’in gece hayatındaki medarı iftiharı; Kaya the Rock
Seyitgazi tepesinde dağın içine konuşlanmış, nefes kesici manzarası ve son derece şık iç dekorasyonu ile Erdek'e yaraşır harika bir mekan.
Bir Erdek’li olarak ben çok gururlandım açıkçası.
Saat 24:00 e kadar restoran olarak hizmet veren mekan, gece yarısından sonra dev bir diskoya dönüşüyor.
Zaman zaman ünlü şarkıcılarında gelip konser verdiği Kaya the Rock’ta, her gece, Hüseyin Karadayı, Berna Öztürk gibi ünlü Dj ler performans sergiliyorlar.
Bu yıl gece hayatı olarak tek tavsiye edebileceğim mekan; Kaya the Rock.

IMG_5007a-1

Evet, uzun bir yazı oldu farkındayım ama dediğim gibi söz konusu Erdek olunca kendimi tutamıyorum. Hatta bu yazı bence bir Erdek’li olarak geç bile kalınmış bir yazı…
Daha önce Kıbrıs’ı, Kilis’i, Alaçatı’yı anlattığım yazıları düşünürsek, Erdek böyle bir yazıyı çoktan hak etmişti bence :)

IMG_4462ab-1

Şimdi sizlerden bir ricam, daha doğrusu bir Erdek’li olarak kurduğum bir hayalim var;
Blogumda yıllar sonra bile açıp okunabilecek, yazısı ve yorumları ile zengin bir Erdek rehberi olmasını çok arzu ediyorum…
İllaki benimde gitmediğim, bilmediğim yerler vardır Erdek’te…
Eğer daha önce Erdek’e gittiyseniz ya da Erdek’li iseniz; memnun kaldığınız konaklama yerlerini, yiyip de tadını unutamadığınız lezzetleri, “ben gördüm, çok beğendim, herkes gitsin” dediğiniz mekanları bu yazıya yorum olarak yazın lütfen…
Hem benim, hem de merak eden herkes için güzel bir kaynak oluşturalım birlikte.

Şimdiden çok teşekkür ediyor ve yazının yorgunluğunu atmak için biraz dinlenmeye çekiliyorum efendim :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir