Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Suzanne Collins'den Hayatta Kalma Serisi: Açlık Oyunları



"Bir kız var elbette. Onu gördüğüm ilk andan beri aşığım. Ancak, toplama gününe kadar varlığımdan bile habersiz olduğundan eminim."

...
"Yani kazanmak, benim durumumda bir şey ifade etmiyor."
"Çünkü... Benimle birlikte, o da buraya geldi."

(Açlık Oyunları / Sf: 139)
 
Başkenti Capitol olan 12 mıntıkanın bulunduğu bir ülke: Panem. Zamanında büyük mücadeleler ve kayıplar veren ülke, bu yaşananları unutturmamak ve mıntıkalara üstünlüklerini gösterip gözdağı vermek amacıyla her yıl düzenledikleri bir yarışma: Açlık Oyunları! Capitol tarafından düzenlenen ve tüm mıntıkaların zorunlu olarak katıldığı, TV'den canlı yayın yapılan soluksuz bir yarışma.  Yaşları 12 ila 18 arasındaki her çocuğun katılmak zorunda olduğu acımasız kurallarla dolu yarış. Kurallara göre her mıntıkadan bir kız bir erkek çocuk (diğer adıyla "haraç") seçilir.

Katnis ve çok sevdiği kardeşi; Prim. Toplama günü kötü bir sürpriz olur ve 12. mıntıkadan Prim'in adı kurada çıkar. Kardeşini oyunlara göndermek istemeyen Katnis, onun yerine gönüllü olur. Doğdukları günden beri bu yarış için hazırlanan güçlü kuvvetli haraçlar ve Katnis... Hayatta kalma yarışı başlar...

Düşünsenize 24 tane insan bir adaya toplanıp hayatta kalmak için mücadele verirken tüm olanları kanlı canlı Tv karşısında "heyecanla" izleyen insanlar var. Basit bir yarışma değil bu üstelik, gerçekten hayatta kalma mücadelesi. 24 kişiden sadece biri hayatta kalacak ve diğerleri ölecek. 23 insanın kanlı ölümünü ekran karşısında mısır patlatarak izleyen insanların olduğu bir şehir Capitol. Zavallı mıntıkalarda yaşayan haraç aileleri ise bu işkenceye katlanmak zorunda çünkü Capitol yarışmaların yayınlanacağı saatte elektrikleri kesmiyor ve herkesin izlemesini zorunlu kılıyor. Çok acımasızca!
İşin kötü tarafı kitabı okurken ben de aynı o izleyiciler gibiydim :D Seriyi soluksuz okudum. İlk kitap bittiğinde ikinci/üçüncü kitabı da hemen almamış olmam büyük acıydı. Anında tedarik edip bir çırpıda okudum. Heyecanla, merakla.. Ölümleri ve kanlı mücadeleyi TV karşısında izleyenleri, böyle bir yarışmayı zorunlu kılan Capitol'ü acımasızca değerlendirirken aslında biz okuyucular da biraz öyle oluyoruz sanki.. Her şey kurgu, yazarın zekası evet ama okurken her şey gerçekmiş gibi kaptırarak okuduğumu fark etmedim değil..

Olumsuz tek yorumum: Serinin sonunu beğenmedim. Collins, olmamış! Çok havada kalmış, çok eksik vardı. Konuşulması gereken şeyler vardı bence.. Sonra son anda yaşanan gelişme? Gerek var mıydı emin değilim.. Son bana göre 'yüzeysel' olmuştu. Kayıplardan bazılarına çok üzüldüm keşke olmasaydı.

Toplam üç kitaptan oluşan bir seri. Açlık Oyunları. Ateşi Yakalamak. Alaycı Kuş. Her birinden ayrı ayrı bahsetmeyi isterdim ama o zaman kesin spoiler veririm. Fazlasıyla sürükleyici, merak uyandıran bir seri. Okumayanlara tavsiye ediyorum. Daha ilk kitabı okurken bir yandan kitabın sonunu diğer yandansa ikinci-üçüncü kitabı merak edeceğiniz türden bir seri. Başlarken kendimi bu kadar kaptıracağımı hiç bilmiyordum. Serinin filmleri çıkacakmış. İlk kez kitap uyarlama bir filmi merak ediyorum. Kitap kadar iyi olmayacağını biliyorum ama yine de izlemeyi düşünüyorum çıktığında. 23 Mart 2011 tarihinde çıkacak gibi görünüyor şimdilik. Filmin teaser ve fragmanı yayınlandı. Katnis karakteri tam beklediğim gibi olmasa da kafamdakine yakın bir oyuncu ama Peeta?! Kesinlikle olmamış, favori karakterimdi o benim :/ Film çıktığında belki o kadar da kötü gelmez ama bakalım.. Bir tek Gale ve Snow'u oynayacak oyuncuları beğendim gibi. En merak ettiğim ilk ve son kitapta geçen şarkılar. Şarkıların müziğini ve alaycı kuşların melodisini çok merak ediyorum. Film çıksa da izlesek, eleştirsek:)

Okuyun bu kitabı. Bence :P

Okuma listem:

Bin Muhteşem Güneş - Khaled Hosseini
Serenad - Zülfü Livaneli
Bir Gün - David Nicholls

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir