Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Photoshop, ders 9

Hu huuu hala photoshop öğrenmeye hevesli kişiler var mı orada? Geçen seferki ders çok sıkıcıydı di'mi? :D Yine de gerekliydi ama:) Bu defa çok eğlenceli bir dersle geldim. Dersin adı shape kullanımı. Shape nedir diye merak ederseniz google amcaya sorun derim, çünkü kendisiyle yeni tanıştım sayılır. Bu ders de tanışma esnasında shapeleri kurcalarken ortaya çıktı:)) Hemen kullanmak istediğiniz güzel bir fotoğraf seçin, photoshopu açın ve adımları takip edin. Photoshopun p’sini bilmeyen insan bile yapar bunu, inanılmaz pratik.






Boş bir layer açmayı unutmayın tabi: File/new/800*600 (Benim kullandığım boyut)




Çok önemli bir adım attık :P Şimdi sıra ikinci adımı atmakta:)

Mavi kutu içine aldığım yerlere tıklayın ve shape menüsünden ya benim seçtiğim yaprağımsı shape’i seçin ya da kafanıza göre takılın:) (Siz yine de ya yaprağı seçin ya da yaprağın hemen yanındakini seçin, diğerlerini pek sevmedim ben :D )
photoshop shape



Yaprağı seçtikten sonra açtığınız boş pencereye -farenin sol tuşu basılıyken- yaprağı çizin. Pencere boyutuna uygun bir büyüklükte çizin.

Adım 3: Yaprağı çizin, ardından kullanmak istediğiniz fotoğrafa geçin ve “edit/define pattern/çıkan pencere ok” yapın. Aynen aşağıdaki gibi. (GD dostum, as! Asdasjskja :D )


photoshop pattern

Adım 4: Define pattern aktifleşti, sıra geldi boş sayfadaki shape. Boş sayfaya geçin ve sağ alt köşedeki numaralandırdığım bölümü inceleyin. Ekran görüntüsü alırken çok dikkat etmemişim ama 1 numaralı dairenin içinde fx var, (ek bilgi: fx layera sağ tıklayıp gittiğimiz blending moda sayfasının kısa yolu) tıklayın oraya ve açılan menüden pattern overlay seçeneğine tıklayın. Aşağıda görüldüğü gibi:
photoshop shape pattern




Adım 5: Şimdi en önemli aşamaya geldik, fotoğrafı yaprağın içine yerleştireceğiz. Pattern overlay dedikten sonra karşımıza çıkan penceren önce bir numaralı oka tıklıyoruz ardından açılan 2 numaralı pencereden az önce define pattern ettiğimiz fotoğrafı görüyoruz:) Görür görmez seçin! =) Seçtikten hemen sonra tamamdır bu kadar deyip okeylemeyin, sonraki aşama geliyor bakın.





Adım 6: Fotoğrafı seçtikten sonra aşağıdaki gibi bir görüntü elde edeceğiz. Blending/pattern penceresini hiç kapatmadan faremizi çalışma sayfamıza, yaprağın içindeki fotoğrafa götürüp ayar vermeliyiz. Kişilerin yüzlerini yaprağın şekline göre ayarlayın, ondan sonra üstteki pencereye ok deyin. Çalışma normalde bu kadar, burada bitiyor ama ben biraz ekleme yaptığı için onları da anlatmak istiyorum.




Adım 7: Yaprak tamamlandığında move tool ile yaprağı sayfanın istediğiniz bölümüne taşıyabilirsiniz, içindeki fotoğrafta yaprakla uyumlu hareket edecek.  Yaprağı az köşeye çektikten sonra yaprağın içinde kullandığım fotoğrafı, sayfanın boş kenarına yerleştirdim. Sonra da yumuşak silgi seçip boyutunu 300 yaptım (köşeleri fazla yumuşak hatta silik olsun diye büyük seçtim) vesildim kafama göre. Daha sonra silginin opacity değerlerini düşürüp (30/40 kadar) fotoğrafın üstünü sildim, ve canlı parlak yanı biraz azalttım. (Yapraktaki foto ön planda olsun diye) Şöyle ki:



Adım 8: Arka plan çok beyaz kaldığından dayanamadım ve renklendirdim. Aşağıdaki gibi çift renk yapmak için, yine aşağıda gördüğünüz gradient tool’u seçtim. (Boya kutusu değil, açılan menüdeki ilk tool) Sonra tool menüsünün sol alt köşesindeki renk kutucuklarının ikisini de mavi tonlarında bir renkle doldurdum, ardından çalışma sayfama döndüm ve sağ alt köşedeki layer menüsünden background’u seçtim: Sayfanın bir ucundan diğer ucuna faremi sürükledim ve renkle doldu arka plan:)





Adım 9: Kayıt aşaması! File/Save as/ Kaydetme formatı: PNG.


png kaydetme

Sonuç: Sizce de kolay ve sonucu güzel olan bir ders değil mi?


İlk başta söylemem gereken şeyi belki de en son söylüyorumdur ama benim de aklıma daha yeni geldi:) İlla üstteki gibi yapmak zorunda değiliz bunu, şeffaf yapınca çok daha güzel oluyormuş. Şöyle ki:

bigbang fanart



Wow! Fantastic baby! :P
Kullanıma açıktır bu yaprak:)

Böyle şeffaf yapmak istiyorsanız, teee en başta yapmanız geren bir şey var: Yeni/boş sayfa açarken background’u transparan açıyoruz. Aşağıdaki resimde göreceksiniz.





Normalde white seçili oluyor, şeffaf istersek transparent’i seçiyoruz ve sayfa yukarıda gördüğünüz gibi kare kare açılıyor. Kaydettikten sonra öyle gözükmüyor ama merak etmeyin ;) Transparent çalışacaksanız eğer mutlaka ama mutlaka png formatında kaydetmelisiniz, yoksa yalan olur çalışmanız.

İşte bu kadar! Anlatırken çok aşamalı oluyor ama en fazla 10 dk sürüyor öğrendikten sonra. Şeffaf versiyonu daha çok sevdim ben. Sıra sizde, başarılı sonuçlar alacağınıza eminim. Kolay gelsin, takıldığınız noktalarda sormaktan çekinmeyin.  Bu dersi çok sevdim, siz de sevin:)
Yeni derste görüşürüz! ;)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir