Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

✿ Blueberry Tart ✿Yabanmersinli Tart


Ne zamandir yapmak istedigim fakat evimde tart kalibim olmadigi icin erteledigim tarti sonunda yaptim.
Yakin zamanda bir tart kalibi aldim, sanki tek eksigim oydu.
zaten kucuk olan mutfagima bir uye daha geldi.
:)

Mutfagim tibki Rachel Khoo'nun mutfagi gibi,eger bbc2 da izleme sansiniz olduysa kucucuk sirin mutfaginda neler ortaya cikardigini gormussunuzdur.
iste benim mutfakta tam The Little London Kitchen:)
Sozcuk kulaga hos gelebilir ama bazen cekilir dert degil inanin!
Bu halime sukurler olsun yinede, Rabbim elbet buyugunude verir gunun birinde yeterki istemesini bilelim...



Tarti yaptiktan sonra yeni macro lensimle bir cok ayarda resimler cektim,resimlerin renginin farkli olmasi bu sebebtendir!...
Tarti kotu emellerime alet ettim yani :)
Hakkini helal et tart kardes cok cektin benden!

Ben daha once tart sevmeyen bir kisiliktim,bu ulkede oldukca tart yapiliyor ve satiliyor marketlerde cokta guzel tartlar var gercekten, kislerde oyle ayni zamanda!...
Gel zaman,git zaman ben bunlardan tadarak tarti sever oldum...


 ilk tart yapisim oldugu icin yabanci kaynaklara pek guvenemedim!
Yerlilerde ise Muge hanimin cilek soslu tarti gozume carpti,sizde bir goz atin derim!
Herseyini o kadar  detaylara inerek anlatmiski yapmamak olmazdi!...
Evde cilegim olmadigi icin evimde olan ve sabirsizlikla yenmegi bekleyen mavi incilerle (blueberry) yaptim tartimi.
Blueberry'lide gayet guzel oldu biz tadini sevdik,bir daha ki sefere cileklide yapacagim insallah...
Ama tart hamuru ve krema gercekten muthis bir tattalar hamuru buram, buram  findik,krema ise limon kokusuyla buyuluyor insani!...

Simdi biraz Yabanmersininin faydalarina bakalim;
Buyurun buradan

Muge hanimin tarifine cilek,cilek sos haric hepsine uydum...
Muge hanimin guzel anlatimi ve puf noktalariyla beraber tart tarifini direk yapistiriyorum buraya!....


Blueberry Tart

Malzemeler (8 kişilik)
Tart hamuru için;
  • 125 Gr. Yumuşak (kase) Margarin
  • 1 Su Bardağı Pudra Şekeri
  • 1 Su Bardağı Fındık
  • 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi
  • 1 Adet Yumurta
  • 2,5 - 3 Su Bardağı Un
Kreması için;
  • 3 Su Bardağı (600 ml.) Süt
  • 2 Çay Bardağı Şeker
  • 1 Çay Bardağı Un
  • 2 Tatlı Kaşığı (tepeleme) Mısır Nişastası
  • 1 Adet Yumurta Sarısı
  • 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi
Üzeri için;
  • Çilek,Cilek sos yada benim gibi Blueberry kullanabilirsiniz...
Yapılışı
Tart hamuru;
  • Fındıkları rondoda toz haline gelinceye kadar çekin.
  • Limonun kabuğunu rendenin ince tarafı ile rendeleyin.
  • Yumuşak margarin ya da tereyağını, pudra şekeri ile yoğurun.
  • Yumurta, limon kabuğu rendesi ve çekilmiş fındığı ekleyin, biraz daha yoğurun.
  • Unu azar azar ekleyin ve hamur toparlanıncaya yoğurmaya ve un eklemeye devam edin.
  • Yumuşak bir hamur yoğurun.
  • Üzerine örterek buzdolabında 1 saat kadar dinlendirin.
  • 28 cm.lik tart kalıbını margarin ile hafifçe yağlayın, hamuru kalıba yayın ve elinizle iyice bastırarak eşit ve ince olmasını sağlayın.
  • 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dk. kenarları ve üzeri hafifçe pembeleşinceye kadar pişirin.
  • Ilınınca kalıptan çıkarın ve ızgara tel üzerine alarak soğumaya bırakın.
Krema;
  • Bütün malzemeleri bir tencereye koyun ve orta ateşte, çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin.
  • Krema kaynamaya başlayınca, ocağı kapatın ve arada karıştırarak soğumasını sağlayın.
Tart;
  • Tart hamurunun içine yada ters çevirerek üzerine, soğuyan kremayı yayın. Ben krema torbası ve aparatı kullanarak yaptım, biraz el oyalayıcı olsa da, vaktiniz var ise; şık olması açısından bu şekilde yapmanızı öneririm :)
  • Üzerine çilek sosunu gezdirin ve taze nane yaprakları ve çilekler ile süsleyin.

NOTLAR;
  • Hamura -evde yok ise- fındık eklemeyebilirsiniz, sadece limon kabuğu rendesi ekleseniz yeterli ama fındığın hamura ve bu tarife kattığı lezzet tartışılmaz!
  • Fındık yerine cevizlide yapabilirsiniz, muhteşem olur.
  • Kreması daha fazla aromalı olsun, yerken çıt çıt etsin isterseniz :) bir çay bardağı hindistan cevizi ekleyebilirsiniz.
  • Aynı şekilde krema da fındık aromalı olsun isterseniz, hamur için hazırladığınız toz fındıktan iki yemek kaşığı çalıp, kremaya ekleyebilirsiniz :)
  • Yukarıdaki önerilerin hangisini uygularsanız uygulayın, hamurdan ve kremadan limon kabuğu rendesini sakın çıkarmayın, o olmaz ise olmaz.
  • Fındık olarak mutlaka kavrulmuş kullanın hatta kuruyemişçiden aldığınız fındığı bile gerekirse 1-2 dk. teflon tavada kavurun, fındık mutlaka kavrulmuş kokmalı.
  • Çilek sosunu hazırladıktan sonra, hava almayan bir kavanozda, buzdolabında 2-3 gün saklayabilirsiniz.

SERVİS ÖNERİLERİ;
  • Tart kalıbınız ya da mini tart kalıplarınız yok ise; hamuru yarım cm. kalınlığında açın. Arzu ettiğiniz bir kurabiye kalıbı ile kesin. En ideal şekil; yuvarlak olması, kalıbınız yok ise çay bardağının ağzı ile yuvarlak şekiller yapabilirsiniz.
    Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin ve 13-15 dk. kadar pişirin. Fırından çıkınca ızgara tel üzerinde soğumaya bırakın. Servis etmeden hemen önce, üzerine krema sıkın ve çilek sos ya da çilek ile süsleyin.
  • Muffin kalıbınız var ise, yine hamuru yarım cm. kalınlığında açın ve çay bardağının ağzı ile yuvarlak şekil verin. Muffin kağıdının içine yerleştirin ve muffin kalıbında 13-15 dk. pişirin.
    Fırından çıkınca kağıdından ayırın ve soğuyunca içine krema sıkıp, çilek sos ya da çilek ile süsleyin.



Afiyet,sifa olsun efendim!...

Sevgili Neslinin atolyesi beni cok yonlu blogger odulune layik gormus,cok ama cok tesekkur ederim.ilk odulum kendisi benim icin  cok degerli!...
kusuruma bakmazsaniz bloguma yabanci gorsel eklememe gibi bir karar aldim!...
Simdiden anlayisiniz icin cok tesekkur ederim...
Bende bu odulu beni izleyen ve her daim beni destekleyen,yalniz birakmayan blog arkadaslarima sunuyorum!...
Bir sonraki postta bulusmak uzere dileyerek, Allah'a emanet olunuz!...

Have a sweet evening!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir