Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Resim
Menü ve Görevler  % 100 Görev Açıklamaları  % 100 Notlar  % 100 Terminaller  % 100 Diyaloglar  % 100 Altyazılar  % 100 Bu yama  OyunÇeviri Ekibi  tarafından adına hazırlanmıştır. -Yama Update 7 (1.4.0.525) ile uyumlu hazırlanmıştır. -Ultimate Edition ile uyumludur. -Yamayı kurduktan sonra oyunu Launcher.exe’den başlatıp Veri Dosyaları’nı tıklayın, ardından FalloutNV-TR.esp’nin yanındaki kutucuğu işaretleyin. -Oyun içinden Altyazıları açmayı unutmayın. NOT: Yama bazı modlarla sorun çıkarabilir.  Yamanın Türkçeleştirdiği içerikler: -Fallout New Vegas -Caravan Pack -Classic Pack -Mercenary Pack -Tribal Pack ÖNSÖZ Bu RPG oyununu Türkçeye kazandırmanın hazzını yaşıyorum. Özellikle geniş evrene, ve derin hikâyeye sahip Fallout gibi bir oyunu çevirmek, şahsım adına gurur verici bir olay. Oyunculukta üst boyut olduğuna inandığım Rol Yapma oyunları her zaman ilgimi çekmişti. Çizgisel olmayan oynanış, farklı yollardan gidebilme, değişik stratejiler geliştirebilme, konuyu şekillendirebilme özelli

Şekerpare

sekerpare1

KLASİK GÜZELDİR... :)
Öncelikle yazıma -izninizle- "heyyo, heyyo" diye başlamak istiyorum. :)
Blogumu böyle sık sık güncellemek, hele de tarifler eklemek beni nasıl mutlu ediyor tahmin edemezsiniz.
Yani hava mis, hayat güzel trallala, şeklinde sevgi kelebeği gibi dolaşıyorum ortalıkta. :)
Demek ki benim kendime gelmem için bir proje lazımmış, birilerinin bana; "hadi pişir, geliyoruz" demesi gerekliymiş. :)
Bunun için Yemek Zevki dergisi ekibine, sevgili İnciye ne kadar teşekkür etsem az. :)

Şekerpare tarifi yayınlamakta çok geç kaldığım bir tarif...
Belki inanmayacaksınız ama tam üç yıl önce öğrendiğim, bir iki kez yaptığım ama fotoğrafı çekilemeden bittiği için yayınlayamadığım bir tarif.
Hatta annem benden alıp, meşhur tarif defterine yazmış ve defalarca denemiş.! :)
Benim tarifi hatırlamam ise; anneme "klasik tarifler lazım, defterini ödünç verir misin?" deyip, o defterde bu şekerpare ile karşılaşmam şeklinde oldu.
Müge dedim; "bu bir işaret, bugün yap sen bu işi" :)

Tarif; tam, klasik bir şekerpare. Hani şu sadece bayramlarda, büyüklerimizin yapabildiği türden. :)
Malzemeleri de; haliyle klasik, bol margarinli :)
Ben bu haliyle yani orijinal sevdiğim için hiç tereyağı ile denemedim, mutlaka ki güzel olur ama dediğim gibi ben bu haliyle seviyorum ve margarin ile yapıyorum.
Sadece margarin ya da sadece tereyağı ile yapmak istemezseniz; yarı yarıya eklemek gayet güzel bir çözüm olabilir. Sıvıyağ olarak da zeytinyağı eklemeniz mümkün.
Hatta, ben bunu biraz modernize edeyim deyip, şerbetine bir paket vanilya ya da bir limon kabuğu rendesi de eklemek mümkün. :)
Tarifin en önemli püf noktası; tatlının çok sıcak, şerbetinin ise soğuğa yakın ılık olması.
Ben önce şerbeti pişiriyor, sonra tatlıyı hazırlamaya başlıyorum.
Böylelikle, hazırlanma ve pişme süresinde, şerbette yeterli ılıklığa gelmiş oluyor.

Önümüz yaz, çok ağır olur bu şimdi diyebilirsiniz.
Demeyin :)
Yaz ama aynı zamanda Ramazan. Sizde benim gibi iftardan sonra şöyle kallavi bir tatlı iyi gider diyenlerdenseniz ya da pastaları, cheesecakeleri değil de, klasik Türk tatlılarını seven misafirler ağırlayacaksanız, bu tarifi not alın derim. :)

Malzemeler (ortalama 45 adet)

Hamuru için;

  • 250 Gr. (1 paket) Margarin
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • 8 Yemek Kaşığı (silme) Pudra Şekeri
  • 2 Adet Yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
  • 4 Yemek Kaşığı (tepeleme) İrmik
  • 4-5 Su Bardağı (ortalama) Un
  • 1 Tutam Tuz
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya

Şerbeti için;

  • 5 Su Bardağı Toz Şeker
  • 4 Su Bardağı Su
  • 1/2 (yarım) Limon Suyu

Yapılışı

Öncelikle şerbeti hazırlayalım.

  • Su ve şekeri bir tencereye koyun ve orta ateşte kaynayana kadar sürekli karıştırın.
  • Şeker eriyip, karışım kaynamaya başlayınca karıştırmayı bırakın ve kısık ateşte 10 dk. kaynatın.
  • Limon suyunu ekleyin ve 3-4 dk. daha kaynatın.
  • Ocağı kapatıp, şerbeti ılınmaya bırakın.

Şerbet ılınırken, hamuru hazırlamaya başlayalım.

  • Margarini oda sıcaklığında iyice yumuşatın.
  • Yumuşak margarini ve pudra şekerini çırpma teli ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  • Sıvıyağ, bir yumurta ve bir yumurta akını ekleyip, biraz daha çırpın.
  • 2 su bardağı kadar un ve diğer malzemeleri de ekleyip, yoğurmaya başlayın.
  • Azar azar un eklemeye devam ederek, oldukça yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Vaktiniz var ise hamuru buzdolabında yarım saat kadar dinlendirin.
  • Hamura ister yuvarlak, ister elips şekli vererek tepsiye dizin. (tepsiyi yağlamanıza gerek yok)
  • Üzerlerine biraz yağ ile incelttiğiniz yumurta sarısını sürün.
  • İsterseniz üzerlerine birer fındık ya da ceviz koyun ya da sadece çatalla çizikler yapın.
  • 180 derecede önceden 15-20 dk. kadar ısıttığınız fırında, ortalama 25-30 dk. üzerleri ve altı kızarana kadar pişirin.
  • Şekerpareler fırından çıkar çıkmaz, hiç beklemeden üzerine soğuk-ılık şerbeti gezdirin ve şerbetini çekene kadar bekleyin.


Şekerpare


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fallout: New Vegas – %100 Türkçe Yama

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

FileViewPro 2013 1.5.0 Türkçe Full Tam indir